PirriPirri is back!

2010-05-02 / 23:20:11

PirriPirri är nu lagad och fixad. Så nu börjar bloggen igen!!

 

SÅ hur har ni haft det alla under det nästan 6 veckor jag varit utan dator? Jag har hunnit läsa massa böcker(!!) vara en liten sväng i Sverige, spenderade mesta delen i Norra Fjällnäs/Tärnaby/Hemavan med familj och vovve.

 

Vi körde en massa skoter, vi grillade och njöt av det otroligt vackra väder vi hade! Det var så galet underbart och jag konstaterade att jag kommer att flytta dit. Jag känner mig verkligen hemma där. Känns som jag bara hamnat rätt och det bara skär inuti en när jag åker därifrån.

 

Har något stad,samhälle eller rent av by där ni verkligen älskar, något ställe där ni känner er hemma? Som då inte är var ni bor permanent?

 

Var i helgen och red som vanligt i Moycullen och jag Colum slamsade runt med hästarna som vanligt.  Vi for och hoppade över stock och stub och tunnor vilket var galet roligt. Guinness var på strålande humor och riktig pigg och glad. Så han hoppade över minsta lilla och vi galopperade så fort att vi kom upp i fyrsprång! Helt underbart! Colum skrattade och frågade hur jag kunde få han att springa så fort? Ingen annan har lyckats, haha vad kan jag säga, Guinness och jag förstår varandra ;)

 

Colum vill även att jag ska börja hoppträna mycket mera då han anser att jag har "talang" för det. Samt så tycker han jag ska vara med på en hopptävling med Guinness. Och tro mig, det ska vi, hoppträningen börjar på lördag  vill jag lova!

 

Bild tagen på gården med bror jag och Nozz


Utsikten är att dö för..



Viktor & Nozz



Jag och mina fjäll <3 (Att köra skotern från där jag står till fjällen bakom mig skulle ta dryga 2 h..)



This is my baby!!


Kommentarer!
Postat av: Anonym

Gud vad roligt med hoppning! =D Keep us updated! ;)



Och som svar på din fråga - jag skulle lätt kunna bo på Bergnäset hela mitt liv! Helst Svanövägen 5 ;) Men annars är drömstället någonting liknande Gäddvik, fast utan den stora irriterande vägen just bredvid hagarna (jag vill ju ha häst =)).

Kommenterat - 2010-05-03 / 12:43:23  | URL - http://linnlaarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, det trodde jag att du visste =)... Men jag kommer förmodligen behöva "dela" med någon annan då jag inte är lika erfaren som alla andra, men ja, det är en dröm ;)

Kommenterat - 2010-05-03 / 21:59:45  | URL - http://linnlaarsson.blogg.se/
Postat av: Hanni

Vad mysigt det låter vännen :)

Någonstans där jag skulle kunna bo.. Jag vet inte riktigt, visst att Alvik alltid har varit mitt hem men sen jag flyttade har man väl upptäckt att jag trivs lika bra någon annanstans. Vi får väl se om jag har något svar på den frågan efter 2 veckor på Franska Rivieran ;D

Kommenterat - 2010-05-04 / 09:47:10  | URL - http://jannaha.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha sötichi! =) Kan vi mycket väl göra, du har ju som sagt mer erfarenhet än mig! :D Vet inte varför jag inte gjorde det =( Kom ju inte ut till dig öht innan poan var borta =/

Kommenterat - 2010-05-04 / 15:13:58  | URL - http://linnlaarsson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: