Nostalgi

2010-05-13 / 10:09:54

 

Jag hade en period när jag var liten då jag fullkommligt älskade John Denvers musik. Speciellt denna, Country Roads. Den får mig fortfarande att le och drömma om att resa till USA =).

 

Jag har väldigt blandad musiksmak, jag har väldigt mycket musiksmak från hela min familj. Jag gillar musik som min bror, min far, min mor älskar. Tack vare min mor så trivs jag väldigt bra med klassisk musik och Evert Toube(?), och tack vare far så trivs jag med lite äldre musik, som Elvis, The Beatles etc, och min bror lyssnade på bland annat The Doors men även andra indé band. Som en stor gott och blandat påse!


Så dagens fråga: Vad har ni för musik ni växte upp med? Vilken musik är det som gör att ni kan segla tillbaka till att vara barn, till att vara liten igen? 

 

Nu ska jag börja städa huset och sedan skype med Macca klockan 11 irländsktid!

Peace out!

 

Ichigo

Kommentarer!
Postat av: Maja

Det måste väl vara folkmusik, norrländsk folkmusik. Gamla och nya visor och en del gamla progglåtar. Norrlåtar allra mest, vilket är ganska självklart eftersom det är pappas band. Eftersom pappa spelar dragspel, fiol, saxofon och ett antal andra instrument så har det alltid spelats och skrålats ganska mycket! Särskilt den här är en riktig klassiker, Norrlåtars "hit": http://www.youtube.com/watch?v=LfOItJFcttU

Kommenterat - 2010-05-16 / 14:57:34
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: