Tjolevipp!

2010-03-01 / 20:46:56

Ojojoj vilken helg!

 

Jag har haft en väldigt trevlig och mysig helg!

 

Under fredagen så hände inte allt för mycket, jag tog en lugn kväll med ansiktskmask och en trevlig film. Smsade med Mattias också, och bestämde att han skulle komma hit över helgen då barnen var borta hos sin pappa.

 

Men lördag, då bar det av tidigt till stan med bussen. Jag träffade upp Svenja, Heidi, Sabina(Heidis stepsister) och Fernanda.  Mattias mötte upp oss en stund senare och sedan bestämde jag och Mattias oss för att gå och sen äta lunch och sen dra iväg hem då klockan hade börjat dra sig mot eftermiddag.

 

Med lite shopping gjord så tog vi taxi tillbaka till Barna, då vi annars skulle fått vänta i nästan 3h på bussen. Vi stannade till på SuperValu och köpte lite pancake-smet och sirap.

 

Vi hade en vädligt kul eftermiddag med youtube, pancakes som förvandlades till dunkuddar i magen, massa skratt och mera seriösa samtal. Det känns skönt att ha Mattias i närheten, han är en härlig person som alltid ställer upp i alla lägen. Vi har samma hemska humor vilket gör att det är omöjligt att inte skratta när vi är omkring varandra, det finns ju en anledning till varför det var sjungt mång av våra konfimander som tyckte jag och Mattias var dom bästa ;).

 

Vi laddade ner New Moon för att se den eftersom Mattias inte sett den, men jag somnade ganska fort vid 01-tiden och Mattias slog till mig då och då med en vattenkudde för att få mig att sluta snarka. Nångång vid 03:30 var filmen klar och i samma veva kom Karen och Karl hem. Mattias smög in i Conals rum där han skulle sova.

 

På söndagmorgon skrek min väckarklocka vid 11:15 och jag var stendöd.. Jag steg upp och klädde på mig och försökte väcka Mattias i dryga 30 min innan Svenja skulle komma för att hämta oss.

 

Vi kom oss iväg kring 12tiden och får direkt till stallet för att se en hopptävling, eller snarare tre av dom. Mattias är väl inte så mycket fär hästar men det var kul att han ville följa med och testa nått nytt iallafall. Vi hade kul och Mattias försökte imponera på Svenja med sina tyska språk kunskaper, det gick sådär men det var hysteriskt roligt!

 

Han sa vid nån tidpunkt "Jag kanske är din far" på tyska utan att veta om det. Han drog bara några random ord han visste och Svenja bara stirrade storögt på han när han frågade vad det betydde. Ja, vi hade grymt kul..

 

Sedan var Svenja snäll nog att köra Mattias till stan för att han skulle med bussen till Tuam, och självklart med mig i släptåget. Sedan åkte jag och Svenja till mig och åt lite lunch och drog tillbaka till stallet för att se sista tävlingen.

 

Det var mysigt och kändes väldigt hemtrevligt på denna lilla klubbtävling, om inte annat kallt, men ja, trevligt. Några föll av, andra var otroligt snabba, någr tog det lugnt och fint, och vissa bara stog och tittade.

 

Vi åkte hem kring 1745, då var allt klart och jag tog en varm dusch så fort jag gick innan för dörren för att värma upp min kalla kropp.. Vi åt middag och sen gick jag och la mig tidigt.

 

 

Summa sumarum var det en väldigt härlig helg med otroligt mycket skratt, precis vad jag behövde!

 

Nu mina vänner är det bara 4 dagar kvar tills jag kommer hem, och då blir det en massa mys med familjen min och Nils i Tärnaby över första helgen! Kan knappt vänta till fredag!!

 

Jo en annan sak, en mycket älskad och kär släkting till mig, min mormors syster är väldigt väldigt sjuk, kan ni hjälpa mig att be för henne? Tack.

 

//Ichigo

 

Tog denna bild idag, sommarväder +7!!!

 

 

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: