Fredag - en upprörande dag!

2010-03-26 / 15:33:37
Annonser från BloggPartner

Nu sitter jag hära i Caomihe rum. Hela nedervåningen är uppslukad av möbler. Det är så här att Karen och Karl och äntligen bestämt sig för att tvätta alla golvmattor, och i mitt rum har jag 6 stora svarta fula fläckar och det har varit så sedan jag flyttade hit. Men nu ska det bort!! Mohahahaha!!

 

Nåja åter till mitt ämne, som sagt en upprörande dag!!

 

Jag blir så djuriskt arg att det inte finns, så arg att jag gråter! Ni kanske har lite koll om denna händelse som hände i södra Sverige, en kille som våldtog en tjej. Ingen trodde på tjejen, alla stog på killens sida och menade på att hon ljög för att få pengar, att hon var en skam för samhället. Det är ju så frukansvärt!!

 

Och sedan hur Svenska kyrkan bemötte detta är ju bara ännu mera tragiskt. Jag har sagt det många gånger men säger det igen, jag vill utbilda mig till diakon och det är mitt framtida yrke, punkt slut. Men man blir så mörkrädd av denna händelse att man skämms som person som stödjer denna kyrka.

 

Prästen Lennart Kempe i denna församling hade bjudit in denna kille till skolavslutningen, har uppmuntrat han, man har sagt att han är oskyldig, han har ju varit en sådan snäll kille och som ser bra ut. Hur skulle han kunna våldta någon? Nä, vi tycker det är stark av han att komma till kyrkan och få applåder av hela publiken och få blommor, "en fin demostration"...

 

Men när en reporter frågar om man tänkte på tjejen så svarar han med ett frågande ansike "Nää?" Som om hela hans ansikte skrek "skulle vi ha gjort det eller?".. Han var helt nollställd och sen när dom berättar att denna kille våldtagit en annan tjej samma dag som skolavslutningen så säger han bara "Stackars kille".. Han pratar inte nått om tjejerna som blivit våldtagna. Inte för än repotern säger "Men är det inte synd om tjejerna?" Så svarar prästen "Öööhh.. Joo det är ju så klart synd om dom också.."

 

 

Gah! Vissa människor ska inte jobba inom kyrkan, ÖVERHUVUDTAGET! Man blir så förbannad och ledsen och besviken. Det här är inget jag vill stödja och jag ber till GUD om att han ska bli avskedad och inte få jobba som präst något mer. Hans agerande är avskyvärt och fullständig skandal.

 

När jag blir Diakon, ska jag göra allt i min makt för att detta aldrig ska hända, jag tänker inte låta det hända! Nu är jag bara mer motiverad att visa att media inte bara bör svartmåla kyrkan så fort dom får chansen, utan att vi kan göra något bra!

 

 

Om media också nån gång kunde skriva om alla bra saker kyrkan gör så kanske det inte vore så många som hoppar av Svenska kyrkan.

 

Nä, detta är iallafall tragiskt och jag ber för dessa två tjejer som blivit våldtagna och deras familjer att finna ett ljus nånstans i denna mörka period.

 

//Matilda

 

 

Kommentarer!
Postat av: Linkan

Först: Vad fin blogg du fixat dig! =)



Sen måste vi diskutera kyrkan kontra kristendomen någon gång ;)...

Kommenterat - 2010-03-28 / 16:09:56  | URL - http://linnlaarsson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: