Fran grongras till vinteryra

2010-03-31 / 18:44:19
Ja imorgon bar det av hem ater igen. Da aker jag fran allt regnovader till sno ovader, men det gor mig ingenting. Det ska bara bli enormt skont att fa komma hem och mysa, speciellt vara i stugan och mysa i hela 5 dagar!!

Men jag sitter anda hara och funderar och tanker, att jobba som au pair ar ett ganska trevligt yrke och man lar sig mycket. Och att upptacka ett land under en langre tid ar nagot speciellt. Jag ar sa sugen pa att resa igen och igen, jag drommer fortfarande om min resa till Japan, som jag nu bestamt mig for ska ske om 3 ar. Jag vill garna aka under Sakura perioden, da alla korsbars blommor slar ut och varen ar pa vag. Men jag skulle vilja stanna dar under en langre period, en manad eller tva.

Jag ska sedan nan gang om nagra ar fara till min andra dromresa, Alaska.  Jag tror att jag skulle trivas sa bra i bade Japan och Alaska, och jag skulle garna stanna dar under perioder. Jag vet att nar jag far barn sa ska jag ta dom dit, manga ganger, for det ar tva stallan som tilltalar mig valdigt mycket.


Vad har ni for resmal som ni bara maste resa till? Nagot land som tilltalar er, som ni tror att ni skulle trivas valdigt bra pa?

Lat mig veta, det ar alltid sa spannade och veta var folk drommer om att aka!

Jag och min familj har Frankrike, Provanse(?) som ett stalle dit vi atervander till, dar vi trivs valdigt bra!!

Sa detta blir nog sista inlagget, iallafall tills nasta vecka. Jag skriver da min Pirri har varit hos doktorn!

Peace out!

Ichiiiigo

Kommentarer!
Postat av: Maja

En av mina drömresor just nu (förutom Tokyo då) är att åka med Rosa Bussarna på nån längre rundresa genom Sydamerika! Typ en månad. Det ska jag göra nån gång. Dessutom har jag alltid drömt om att åka till Påskön, så dit ska jag också nån gång. Och åka till Kuba eller nån liten västindisk ö. Och få uppleva naturen i Kanada... Och så vill jag väldigt gärna åka till Vietnam. Och så skulle jag hemskt gärna vilja se delar av USA, gärna New Orleans, San Francisco, ÖHT amerikanska södern... Öh, det tar visst aldrig slut det här! Jag ska helt enkelt åka hela jorden runt.

Kommenterat - 2010-03-31 / 21:08:21
Postat av: Ichiiiigo

Oj vad spannade det later! Du ska da verkligen fara och flanga over allt! Men du, kanske vi kan sla tva flugor i en small med Kanada? Tankte aka dit sjalv i samma veva som Alaska eftersom dom ligger sa nara varandra? :)



Saknar min Maja! puss

Kommenterat - 2010-03-31 / 23:16:00  | URL - http://ichigogoesirish.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh, så mycket vi har att prata om när du kommer hem Matilda! Jag vill också åka runt hela jorden, Tokyo, Paris, Italien, Egypten, New York, New Orleans, Sydamerika, Indien! Det finns så många intressanta och spännande platser.

Kommenterat - 2010-04-01 / 13:18:00
Postat av: Anonym

Och ingen som säger Egypten?! HÄDELSE, landet med den underbaraste historien, och den mest välbevarade! Hur tänker ni människor?! =D Dit ska jag, och så ska jag se ALLT. ALLT I SAY!



Men jag vill se hela världen ;)... Först Europa (av pengaskäl), och därefter VÄRLDEN! =D

Kommenterat - 2010-04-02 / 13:48:54  | URL - http://linnlaarsson.blogg.se/
Postat av: Ichiiiigo

Haha ja du anonyme, jag hoppas du får en härlig tid i Egypten, jag var själv där för 2 år sen, det är en riktigt upplevelse. Speciell och härligt! Glöm inte klädkoderna!

Kommenterat - 2010-04-07 / 19:46:19  | URL - http://ichigogoesirish.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: