You think I can't see.

2010-01-27 / 00:26:18

 

Jag har under det senaste 2-3 årsen verkligen fallit för Paramore. Roligt var att jag hittade en "ny" låt, iallafall ny låt för mig. Och märkte att denna låt fanns med i Twilight filmen, roligt nog en låt jag funderat vilken det var och vilket band som spelande den, hehe hittade den av slumpen:P

 

Idag har varit en ganska händelsrik dag på vissa sätt fast mycket migrän iblandat. Jag hade ingen tvätt alls idag då det inte fanns något i tvättkorgen så det enda som fanns på listan var städa toaletten, göra lunch till barnen då dom kom hem och göra middag. Jag gjorde min första Sheperd's pie, vilket var helt awesome gott. Jag har aldrig gjort den tidigare, utan bara sett på lite halvdant då Karen lagade den. Men jag översatte receptet före jul utifall att jag någongång skulle göra den. Och vet ni vad, min var sjuuuukt mycket godare än den karen brukar göra. Inte för att det är något fel på den utan den har bara varit lite torrare än vad min var. Jag tror jag använde mera smör när jag mosade potatisen till mos. Dom är ju så väldigt rädd för smör och allt som har fett i sig, vilket jag inte har nått emot egentligen, men till vissa saker, som hemmagjort potatismos behövs lite mjölk/grädde och 2-3 msk smör för att det faktiskt ska smaka gott.

 

Jag fick en tumme upp från Karen som tyckte att det smakade ljuvligt enligt hennes egna ord. Hon verkar alltid vara imponerad över att jag faktiskt kan göra god mat om jag har ett bra recept. Kanske dock för att enligt hennes, hennes förra au pairer som försökt laga middag oftast har bränt maten eller misslyckats totalt, och jag är den första som inte bara lagar mat varje vardag, utan också gör väldigt god mat. Men jaa, jag antar att man verkligen försöka göra sitt lilla extra då man gillar att laga mat. Jag känner mig nöjd med den insatsen idag.

 

Pratade även med Ida på skype idag och hon presenterade en ny blogg för mig, jag vet inte vad jag ska säga om den här bloggen, det är en pappa blogg, en kille som skriver hur livet är att vara pappa och hur det är att ha familj etc etc. Min första tanke var att han var lite rubbad i det han skrev efter att hans tekniker för att hjälpa andra är lite väl rubust på något sätt och kan anses kränkande. Men han har en helt annat syn på saker och ting. Många av hans kommentarer på hans blogg är ganska hatfyllda och folk verkar ogilla han i allmänhet ganska rejält. Det är en sådan här människa man älskar att hata, eller hatar så att man älskar. Jag vet varken bu eller bä, har inte alls någon förståelse för hans tänkande, tro mig, jag försöker luska ut han, han vill ju egentligen alla i sin omgivning bara väl, men han är lite väl överbeskyddande och lite knepig.

 

Hans blogg heter Livet På Söder, kolla in bloggen så förstår ni vad jag menar, läs några inlägg så jaa. Utgör en egen åsikt. Jag tror jag har hamnat på listan älskar att hata, för jag skulle nog aldrig gå ihop med en sådan människa, vi tänker för olika, på VERKLIGEN helt olika plan och har VERKLIGEN helt olika syn på livet.

 

Nåja det var allt för mig ikväll. Känner mig duktig idag lyckades krypa in med två inlägg, jämnfört med att vissa gånger kan det ta en vecka mellan mina inlägg beroende på mitt humör och hur mycket jag har att göra.

 

Jag hoppas ni håller ut och gillar det ni läser, eller ogillar? Vad vet jag, jag hoppas det är nått att läsa iallafall. Men egentligen tänkte jag väl inte satsa på att bli någon storbloggare precis utan mera menat för min familj, nära och kära ska kunna läsa hur mitt liv leker upp och ner här borta på den Evigt Gröna Öns västkust.

 

 

Good Night, Sleep Tight, Don't Let The Bugs Bite!

//Ichigo

 

Kommentarer!
Postat av: Maja

Hahaha, jag tyckte att han var helskön. Underbart med dissiga och sarkastiska människor tycker jag, inga fjanterier ;D Älskar till exempel: "Idag avstog vi fruktkorgen på jobbet och skänkte pengarna till Haiti. Känns så j***a bra. Biståndspepp!!" Hahaha.

Kommenterat - 2010-01-27 / 10:47:09
Postat av: Ida

Haha, vad menas Maja? Det är väl snarare kommentarerna som är sarkastiska, den här människan är nog lite fööör seriös!

Kommenterat - 2010-01-27 / 15:24:35
Postat av: Maja

Ja, men märks det inte ganska tydligt att han skriver många saker med sarkasm? Inte allt såklart, men en hel del. Till exempel fruktkorgsgrejen tolkar jag som att han menar att stå över fruktkorgen på jobbet för att skänka pengarna till Haiti är en ganska fjantig liten grej att göra bara för att jobbet vill se bra ut. Javisst är det jättebra att ge bidrag, och allt räknas och så vidare, men ja.



Orden han använder när han pratar om fruktkorgen är så överdrivna, att säga det skulle kännas jävligt bra att stå över lite frukt för Haitis skull tycker jag tyder på en viss sarkasm. För man inser ju kanske att just pengarna för den frukten inte gör så stor skillnad att det känns JÄVLIGT bra, visst känns det väl bra, men inte som att man är ett helgon direkt.



Dessutom skrev han något om SAAB-nedläggningen i Trollhättan, att det skulle vara en bra och fräsch nystart för arbetarna där, att de inte ska vara så jäkla negativa utan se det som en typ pånyttfödelse.

Att de ska pendla till Malmö eller börja satsa på läderhantverk (som många verkar göra i Norrland!) Att skriva en sån sak är ju jävligt störigt för många människor, men jag uppfattar det definitivt som sarkasm. Om han INTE är sarkastisk så har jag helt enkelt missuppfattat honom helt, haha.



Men visst, samtidigt skriver han ju andra saker som inte verkar vara sarkastiska utan bara seriösa. Personligen har jag lite svårt att förstå typ... vad han vill ha sagt. Still, skitrolig. Och alla kommentarer gör det ju bara bättre.



Och det här blev ca en mil långt.

Kommenterat - 2010-01-28 / 19:45:31
Postat av: Matilda

Haha det här är ju underbart när det blir lite diskutioner på min blogg! Även om det bli en mil långt;) Detta hejar jag på!!!:D

Kommenterat - 2010-01-28 / 20:01:34  | URL - http://ichigogoesirish.blogg.se/
Postat av: Ida

Alltså du kanske har rätt! Jag har inte tänkt på det, utan tycker att han är ganska trovärdig, om än överdrivet självgod. Jag tänker liksom, verkligheten överträffar dikten och fastän man knappt kan hålla sig för skratt(eller gråt!) är det säkert på rikigt... Jag tror åtminstone på att såna här människor finns på riktigt. Fast ifall det är satir så approvar jag starkt!

Kommenterat - 2010-01-31 / 19:20:35
Postat av: Maja

Ja, eller så är det bara jag som hoppas att han är sarkastisk? Haha, för en sån människa skulle ju bara vara FÖR JOBBIG om han var allvarlig. Hm. Tål att tänkas på!

Kommenterat - 2010-02-01 / 19:09:04
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: