Vem är jag?

2010-01-24 / 14:31:13

Jag satt och läste Majas blogg och såg hon skrivit ett inlägg om sig själv och vem hon var i bloggen. Och det fick mig att fundera om jag gjort det? Jag har ändå några läsare varje vecka så jag tänkte presentera mig själv. Bättre sent än aldrig.

 

Hej!

 

Mitt namn är Matilda, men jag är även mest känd som Ichigo. Jag är en ganska vanlig tjej som gått ut gymnasiet sommaren 2009. Jag är 20 år gammal och bor på Irland, Galway. Jag flyttade hit i augusti 2009 och stannar här tills juli 2010, jag jobbar hära som Au Pair till en mysig familj med 2 barn.

 

Jag är född och uppvuxen i norra delen av Sverige, i en by utanför Luleå. Jag har min egen hund, en chihuahua som heter Nozz The Boss,  som snällt väntar på mig därhemma med min mor och far. Jag har en bror som är ofta ute och flänger runt i världen, han kom hyfsat nyligen hem från sin långa vistelse i Australien, därefter flyttade kortare tid till Barcelona för jobb och är nu sin andra vända i Holland. Viktor som han heter är min absolut största förebild och min bästa vän, han ställer upp i alla lägen oavsätt väder och vind. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan han, och för att visa hur bäst i världen han är så har jag tatuerat hans namn.

 

Jag är en ganska flumig person som har mer kärlek i kroppen än vad jag kan göra av med. Jag älskar människor, livet, planeten och Gud. Jag är troende kristen och har som mål i livet att jobba som diakonissa. Jag vill helt enkelt viga mitt liv till andra. Jag är rätt klumpig och flumig som jag nämnde tidigare som person, jag har en dendens att fumla med ord och gärna uttrycker mig klumpigt.

 

Jag är ganska "svenssonsvensson"-ich och drömmer om min egna norrbottens gård(med hjärsgård) med stall, hästar, hundar, katter och kaniner en dag men en man och 3 barn. Jag vill gifta mig i kyrkan och hoppas att min framtida man ställer sig ner på knä och friar. Jag har mina drömmar, och vem vet om dom någonsin blir sanna men jaa, visst måste man få drömma?

 

Trots detta har jag inte som mål att jobba för pengar, förstå mig rätt, jag vet att mina drömmar kostar en hel del, men jag vill inte att min fokus ska ligga på det.

 

Jag är en riktig drömmare, jag älskar att drömma och låtsas att jag kan göra mer än jag kan, vilket kan vara ganska kul ibland. Jag älskar att resa och mina stora dröm resmål nu är Japan och Alaska.

 

Japan har jag varit förälskad i 10 års tid ungefär och har alltid drömt att få resa dit. Alaska har jag varit förälskad i längre tid då jag så gott som alltid varit förälskad i den sorts naturen och allt känt att jag haft någon sorts koppling till den delen av USA.

 

Jag drömmer om den dagen jag köper en häst igen ha en Frieser häst som jag kan använda till western ridning. Jag börjar lessna rätt mycket på den engelska ridkonsten som vi har på alla ridskolor runt om i landet, engelsk ridkonst inriktar sig mest på dressyr och hoppning och ganska lite fokus på sin relation med hästen. Så jsut därför vill jag börja med western och Horseman ship som egentligen bara fokuserar på människans relation och känsla för hästar. Western sadlar må vara mycket större och tyngre än det "vanliga" sadlarna vi ser, men är mycket bekvämare för både häst och  ryttare.

 

Jag är helt förälskad i Twilight sagan och är på team Edward Cullen. Jag är en nörd, en stolt nörd, en Nerdfighter! Jag var en stor nörd inom Japans popkultur i några år, men lade det mesta, inte allt, på hyllan. Men jag är fortfarande en nörd, en alltiallo nörd kan man säga.

 

Hoppas det var lite underhållande läsning iallafall? Jag kunde inte göra det lika bra som Maja, hon är lite bättre på beskrivning är jag tror jag, men jaa:P

 

 

 

Pusskram

 

Frieser häst

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: