Together as one

2010-01-30 / 22:55:41

 

Snälla kolla igenom hela videon! Och säg vad ni tycker?

 

Det är precis det här jag egentligen vill hålla på med, Horsemanship. Det är något jag gjorde lite då och då med Vikki, min första häst. Men egentligen la jag ner för lite tid på det för jag inte kunde så mycket om det.

 

Men jaa det är sant, hur mycket remmar och metall behöver vi för att ha våra hästar allt lyssna? Jag tror det är något vi själva inbillade oss för länge sen, för att det skulle se fint ut. För att någon bestämde att en häst med böjd nacke skulle vara vackert? Ju mera metall den har i munnen ju bättre är den? Ju mer vi piskar dom ju mera lyssnar dom? Jag har alltid varit ganska feg att använda ett spö,  och även om jag haft det i handen så har jag knappt använd det.

 

Detta är min nya ridstil, Horsemanship och western ridning. Att bli ett med hästen, att kunna komunisera på en helt annan nivå, är inte det helt awesome?

 

Jag har nog ridit så länge att man blivit blind för vissa saker, man uppfostras på ridskolor idag på så att man behöver spö för att hästen ska lyda, och flera olika bett, remmar som sitter hårt runt deras kroppar, etc etc. Jag menar många hästmännsikor ser ner på folk som håller på med horsemanship vilket är synd. Nu har jag äntligen börjat få  upp mina ögon för detta mer och mer. Ju mer jag läser om det, ju mer fast är jag. =)

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: