Men In Trees

2010-01-21 / 15:35:58

Ja vi kan börja med förra helgen men tjejerna. Vi hade ganska kul, vi shoppade, jag tatuerade mig, vi var ut på krogen och träffade folk och fä, vi dansade och pratade. Vi träffade upp en ny tjej, Gonzalez, från Argentina, jättehärlig och mysig tjej. Dock verkade inte familjen hon bodde med vara särskilt bra. Hon jobbade konstiga tider, väldigt långa och sena dagar. Hon jobbade även helger och var ledig måndag tisdag, det är väl helt okey med tanke på att man är ledig 2 dagar i veckan, men måndag och tisdag.. Hur många andra au pairer har tid att träffas upp då? Alla vi andra jobbar då, så hon skulle försöka komma på en deal med hennes familj dära så hon iallafall kunde få lördagar lediga så hon kunde träffa kompisar.

 

Jag och Svenja var och red med Colum också under lördag eftermiddagen vilket var lika härligt som vanligt. Att sitta på hästryggen måste vara det bästa som finns, det mest lugnande som finns.Jag måste erkänna att jag saknade Guiniess väldigt mycket under min hemma vistelse. Han är en sådan vacker och mysig häst att det är inte klokt. En otroligt stor pojke, med tanke på att han är blandning medllan Irish Cob och Shire häst(Världens stösta hästras upp 2m i mankhöjd.) Om jag kunde att jag tagit med han hem till Sverige så skulle jag. Han är verkligen en drömhäst.

 

 

Under veckan har det inte hänt allt för mycket. Samma gamla vanliga. Barnen har en ny period av konstant bråk och är väldigt aggressiva mot varandra. Jag förstår inte vad som kan ha gått så snett? Har du några tips?`Hur handskas man med barn som är så aggressiva mot varandra? Jag menar, jag är ganska duktiga med dom här barnen, och dom lyssna på mig väldigt bra, men dom får väl sina stunder då som inte lyssnar. Men ibland håller jag på tappa humöret helt och jag får verkligen räkna till 10 och sen försöka lugna ner mig för att kunna prata psykologiskt och logiskt med dom. Ibland funkar det, ibland inte.

Nåja, jag har lärt mig nya middagar, ialalfall 2 nya middagar, en kycklingrätt med soltorkade tomater, vitt vin och cream och en Guiniess köttgryta! Supermumsigt!!! SSka nog börja lägga upp recepten mina på min blogg så kanske ni också kan göra dom?

 

Men den kommande helgen så vet jag inte riktigt vad som händer, ridning och ev stan är det som står på listan. Karen och Karl är i Dublin och barnen är hos sin pappa så jag är helt själv. Min tanke var att följa med till Dublin, eller ialalfall få åka med dit och sen köra mig eget race med några bekanta jag har dära över helgen. Men min plånbok kändes för tunn för det för tillfället så tyckte att jag skulle spara lite pengar istället och åka sen.

 

Nåjå, annars idag har jag damsugit damtorkat skurat tvättat och ätit. Eftersom barnen inte är hemma så börjar min helg redan idag när all tvätt är klar. Och så har jag legat och kollat på Men In Trees också på internet, måste vara världens roligaste serie, plus att huvudpersonen, hon lever mitt lilla drömliv. Liten stad, alla känner alla, Alaska, vildmark natur och frihet..

 

Pusskram

Ichigo

Kommentarer!
Postat av: Maja

Oj, har du tatuerat dig? Vad? :D

Kommenterat - 2010-01-21 / 16:01:06
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: