Jag är så såld så det finns inget slut..

2010-01-07 / 21:08:08

Jupp, jag är såld.. Jag sa redan för ett år sen att jag aldrig skulle se Twilight filmen efter den hysteriska hysterin. Och jag gjorde banne mig ett bra jobb med att unvika sånna filmer om jag känner för det. Men då kom jag till Irland där barnen var och är desperat i böckerna och filmerna. Så efter typ 4 månaders tjat från deras sida så såg jag Twilight filmen, gillade den ganska mycket. Men jag står fortfarande vid att, visst den är bra gjord, men inget utöver det vanliga vi ser idag i "Hollywood" filmer. Jag gillade storyn väldigt mycket faktiskt redan då.

 

Jag såg filmen en andra gång för att förstå den ännu bättre och analysera den. Jag kände mer och mer att filmen hade något bra och hittade en ovanligt bra kvalla på en streamad version på New Moon, forts alltså och såg den. Då blev jag ännu mera såld i hur bra skådespelarna var i sina roller. Sedan övervägde jag att läsa böckerna. Jag började smygläsa första boken på engelska men gav snabbt upp då jag visste att jag skulle tappa intresse eftersom jag inte är bäst i världen på att läsa på engelska. Men min bror gav mig tre böcker av sagan i julklapp på svenska, jag tittade mest på dom, jag var ju jätteglad då jag önskat mig dom men funderade lite när jag skulle läsa dom egentligen.

 

Jag är inte nån som alltid har en bok i väskan och drar upp och läser när jag blir uttråkad. Allra minst gillar jag fantasy eller vad man nu ska klassa dessa böcker i. Om jag hittar en bok jag verkligen tycker om så sträckläser jag den och hamnar i min egna värld i några dagar, men oftast är det verklighets baserade berättelser som tex "Pojken som kallades det" eller "De oskuldsfulla", ju mer tragiska, ju bättre..

 

Jag tog på söndag eftermiddag upp första boken av Twilight "Om jag kunde drömma" på flyget till Dublin då jag packat den i handbagaget utifall att.. Jag läste och läste och då jag väl skulle av planet blev jag irriterad att det tog en ca 30 min innan jag fick läsa igen. Jag fortsatte och läsa, när jag kom tillbaka till huset åt jag lite grann och pratade med familjen som välkomnade mig hem och sen in på rummet och läsa igen..

 

Jag läste ut första boken dagen efter, packade upp bok nummer två "När jag hör din röst" (New Moon), läste ut, tog upp tredje boken "Ljudet av ditt hjärta" läste ut nu ikväll.. den fjärde boken är påväg med posten så den kommer nästa vecka..

 

Jag fucking älskar böckerna, jag har inte alls kunnat slita mig, jag har legat långt in till nästa morgon och läst böckerna. Jag har då inte somnat före 0400-tiden under veckan och därför inte bloggat, jag har helt enkelt inte haft tid:P

 

Och en annan sak är att jag inser nu hur jäkla duktiga skådespelarna spelar sina rollar. Dom är äckligt duktiga alltså..

 

 

Jupp jag är så såld så det finns inget slut, det är då en sak som är säker..

 

 

I övrigt har veckan passerat stilla och lungt, barnen har haft lov och de vuxna jobbat. Jag och barnen ahr tagit rejäla sovmornar hela veckan så jag har inget att klaga över =)

 

Nu ska jag dock få min skivspelare i datorn att fungera då den inte alls verkar hitta skivorn jag stopar in..

 

Puss kram och gonatt!

 

//Ichigo

Kommentarer!
Postat av: Linkan

Vad tycker du om skådespelarna nu när du läst boken? ;)

Kommenterat - 2010-01-20 / 18:33:06
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: