Dålig uppdatering

2010-01-10 / 23:38:28

Jaa tyvär har jag en ganska för slapp tillvaro vilket gör att jag inte har mycket att blogga om, och därför denna dåliga uppdateringen.

 

Det är inte allt för mycket som händer just nu faktiskt. Pga av de snöoväder och stormar som slår mot Irland just nu gör att barnen är hemma från skolan. Vägarna är för farliga och det är för många barn som bor för långt bort från skolan och behöver skjuts dit. Detta är det värsta snöoväder som har drabbat Irland på 20 år. Hur kommer det sig att alla orkaner, översvämningar och snöoväder som tydligen är det värsta som hänt de senaste 30 år, händer då jag är här??

 

Well, inte mycket att göra åt förutom att vara ute så lite som möjligt och hålla sig varm. Och på tal om varm så fick jag en sprillans ny fleece pyamas av Karen idag. Rosa och grön. Jag vet inte om hon såg min gamla i soptunnan förra veckan då den sprack upp över allt och tyget gjorde det omöjligt att laga. Det var iallafall väldigt uppskattat eftersom jag oftast går runt och fryser i denna fuktiga kyla. Så jag har gått runt och myst i den hela kvällen, såååå varm och mysig.

 

Jag träffade föresten upp mina tyska flickor Svenja och Heidi på samma vanliga pub, The Kings Head, under lördagskvällen. Vi tog en öl och satt i typ 2 h och pratade om Twilight, klagade över att irlänska killar inte ser bra ut då Svenja verkar söka sig en, om vår hemmavistelse på varsitt håll och träffade upp en ny tysk au pair som var lite virrig och fumlig men väldigt trevlig. Men jag började gäspa som en tok trots att jag sovit fram till lunch tid. Jag kände att min förkylning inte släppt än och då klockan slog 2345 så tackade jag för mig, gav tjejerna en kram och sa vi skulle mötas upp nästa helg istället och vila upp oss tills dess. Heidi var också galet förkyld så dom gick bara 10 miunter efter mig fick jag veta av Svenja sen.

 

Så ingen ridning blev av i helgen heller då vägarna är som is och då är väl inte heller skogsvägarna nå mycket mer att hurra för.

 

Jag stängde in mig på mitt rum större delen av dagen (söndag) då barnen inte var hemma och Karl och Karen åkt till ett gym dom joinat. Ska nog följa med dom dit nästa söndag eller nåå om min förkylning släppt, skulle vara skönt att börja och simma igen. Saknar det. Men jaa, jag har legat och hostat lugorna ur mig istället med lite film och lite bokläsning. Åt rosted duck till middag vilket var guuuuudomligt gott alltså, helt galet!

 

Nåja, du borde jag sova, imorgon börjar jobbet igen trots att vi inte behöver stiga upp tidigt, ännu en vecka av sovmorgon. Jag klagar inte på det, men ska bli skönt att få in en bra rutin när väl barnen börjar om skolan.

 

OCH min kamera laddare blev kvar i Sverige fick jag bekräftat så inga bilder kommer upp på ett tag :/

 

Puss kram

 

Ichigo

Kommentarer!
Postat av: Anonym

Kommenterat - 2010-01-12 / 22:11:19
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: