Pust och frust

2010-02-11 / 21:14:00

Idag har jag städat HELA DAGEN, verkligen... hela dagen.. Saken är den att vi får hit folk över helgen från Dublin och fick några extra städuppgifter i det rum som gästerna ska sova i. Så jag har dammtorkat verkligen allt som finns i huset, verkligen allt.. Jag har dammsugit, sopat, städat, vaskat, strykit, tvättat, dammtorkat mera, städa 3 toaletter, dammsuga lite till, dammtorka ännu mera, duscha, GÅ och hämta barnen vid skolan deras (40-45 mins gångpromenad) sedan blev vi dissade av alla bussar och fick GÅ hem.

 

Sedan dammtorka det sista jag inte hann med innan jag gick ifrån huset. Kan ju meddela att det finns inte ett enda dammkorn kvar! Jag är fett stolt över min insatts idag, men med min inflammation i ryggen så har jag frukansvärt ont så spikmatta och värmekudde är vad jag behöver konstant.

 

Min rygg blir mer och mer problem för mig. Dom som känt mig under flera år vet att min rygg har sina perioder då den blir bättre och sämre, men senaste tiden så känns det som jag har fler sämre perioder än vad jag har bättre. Ibland får jag så ont så att mina ben viker sig, jag måste hålla i mig som nån 80-årig gammal dam, det kan ta mig ett 20 tal sekunder att räta på ryggen från böjd till rak. För en normal människa tar det typ 1-2 sekunder?

 

Blir inte min rygg bättre till sommaren så ska jag uppsöka läkare. Jag har gjort det förr utan större resultat, skulle gärna vilja gå till nån sjukgymnst. Gjorde det förut, då fick jag sitta med någa sugproppar på rygger som gav ryggen ström.. Spännande känsla, otroligt obehagligt, men effektivt under korta perioder. Vet inte riktigt varför jag slutade? Men jag antar att det inte hjälpte allt för mycket i längden.

 

Resten av kvällen ska jag bara ta det lilla lugna och slappa. Imorgon är fredag och då är jag ledig typ efter det jag slänger på en tvätt. Conal har en skolpjäs så vi alla ska åka och kolla på den kring lunchtid, ska bli kul, han verkar så väldigt glad och exalterad över att han har så många repliker i den =).

 

Lägger upp lite bilder från min promenad till Chapparoad:

 

 

 

 

 

Nä nu ska jag lägga mig och läsa en bra bok eller nått.

 

Puss&kram

 

Ichigo

 

 

 

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: