Mardröm och sommar!

2010-02-03 / 10:46:17

Inatt hade jag en väldigt obehaglig dröm. Jag vaknade med hjärtklappning och att jag grät.

 

Jag var nånstans i Asien på semester med några kompisar då vi blev kidnappade. Mina vänner släpptes men inte jag, just för att jag var kristen. Dom sa att dom skulle släppa mig om jag avsa mig min tro och aldrig återvände till mitt hemland. Det var sjukt, jag försökte rymma gång på gång men det var alltid någon som fick syn på mig. Eftersom jag totalt vägrade att avsäga mig min tro och mitt hemland så blev mitt utrymme mindre och mindre, vissa stunder så skulle jag stå i en slags cylinder, bara för att hålla fast mig och skrämma mig under vissa stunder. Och grejen är att jag är klaustrofobisk i verkligheten och har extremt svårt för mindre utrymmen så jaa, det var även samma i min dröm.

 

Till slut sattes jag i ett rum fullt med andra kvinnor där man förklarade att vi skulle aldrig släppas och att vi skulle mest troligt dö hära. Jag skrek och skrek, att känna den paniken att aldrig mera se ens familj eller vänner, det var så verkligt på något sätt och frukansvärt obehagligt. Jag vaknade ganska hastigt och såg att klockan bara var 0515. Jag gjorde några halvhjärtade försök att somna om men låg mest och tänkte på min dröm och min hjärtklappning verkade inte riktigt lugna sig. Nåja, klockan slog tillsut 0700 och jag steg upp och gjode det vanliga.

 

Min hostmamma är sjuk och hemma idag, det är otroligt dåligt väder, det blåser och verkligen kalasregnar. Jag har som vanligt inte för mycket att göra på min lista och gjort bort mesta dels av tvätten och strykningen. Ska sopa golven lite senare, behöver inte stressa med det än. Jag mår själv inte allt för topp, mår lite illa och är livrädd för nån förkylning. Båda lilltjejen och hostmaman är förkylda och jag har ingen lust att få det.

 

Nåja, livet går vidare och just nu sitter jag och myser i tanken på en Sverige sommar. Jag vill till tre ställen just nu, Gotland, Öland och Skåne! Åhhhh vad mysigt det hade varit!

 

Skåne!

 

Öland!

 

Gotland!

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: