Helgen

2010-02-23 / 10:23:39

Oj vilken fullspeckad helg jag hade för en gångs skull.

 

Under fredagen så åkte jag och Svenja till stan under eftermiddagen för att möta upp Fernanda. Dock visade det sig att Fer, som är hennes nickname, att hon och hennes två kompisar var vilse i Connemara så dom skulle bli drygt en timme sena så jag och Svenja gick till Burger King. När vi väl var där och beställde mat så blev Svenja helt till sig, killen i kassan var tydligen väldigt het :P. Hon är som gullig, hon blir lite småkär när man minst anar det XD.

 

Men vi mötte upp Fer och tog bussen till där hon bodde och där gjorde vi oss iordning för att sedan gå ut för kvällen. Eftersom Fer också är au pair men inte trivs i sin familj så ska hon flytta därifrån om 10 dagar, så det var lite stel och konstig stämning när hennes hostpappa kom in i köket där i vi satt och så lite purken ut. Nåja, han tog oss i hand och presenterade sig och önskade oss en "trevlig kväll" men en skeptiskt attityd. Nåja, vi gjorde oss redo och tog bussen tillbaka till stan och träffade upp lite nya människor. Yolanda och Lizzy, två jätte gulliga tjejer från Spanien, vi gick ut på The King Head som vanligt men den krogen känns mer och mer tåkig eftersom vi alltid är där. Så vi givk vidare till kelly's och där träffade vi på Natcho, en 26 årig kille från Spanien som även han var kompis med Fernada, och Natchos kompis Stevie från Switzerland (minns inte svenska namnet). Vi hade en väldigt rolig kväll dock så var jag äckligt trött och förkyld så jag drack inget annat än en Fanta.

 

 

På lördagmorgon drog vi in tidigt till stan, vi åt frukost på The Bagel Factory, sjuuuukt gott, och därefter gick vi en vända på stan. Jag var även och fixade till en tatuering vars färg hade försvunnit hos Jeff. En riktigt duktig tatuerare, och supertrevlig också, jag rekomenderar han om ni kommer förbi Galway nångång och ska tatuera er :P

Sedan under eftermiddagen så tog jag och Svenja bussen hem och under bussfärden så började det snöa stora snöflingor. Vi satt och skrattade och tänkte på "våra små barn" som skulle vara eld och lågor över att det snöade och säkerligen skulle planera att göra snögubbar under morgondagen. Det var kallt hela dagen och kallare på eftermiddagen så jag var som en istapp innan jag kom hem. Så när jag väl kom hem för att ta en värmade dusch så var den upptagen i drygt en timme. Jag frös.. jag lovar... Låg under täcket och skakade tänder.

 

Nåja det blev en ganska tidig kväll, somnade redan vid 22 tiden och kände mig inte allt för bra i kroppen.

 

Söndag morgonen vaknade jag kring 0930 tiden, pratade med mamma och pappa på skype och min hals och näsa var helt igenstockade och jag kunde knappt andas. Jag tog lite medecin och sen klädde jag på mig och drog iväg med Svenja till stallet. Vi skulle hjälpa till att lasta hästar och annat gorm till jakten som vi alla skulle iväg på. Sandra som äger Moycullen Riding Center hade lovat att ta med oss på den väl kända jakten som man har på Irland, en gammal tradition. Men rider alltså med hästar över fält och hoppar över stock och stenmurar som är skyhöga, och med sig har man ett 50 tal hundar med sig som jagar räv. Så den vägen hundarna springer, den vägen rider man med hästarna. Det är en ganska brutal sport men säkert mycket kul, det är full fart i 3-4 timmar i sträck och hästarna älskar detta just för att dom får springa av sig.

 

Men det roliga var att när vi var i stallet där så kom det två tjejer som ville fråga lite om vad de kostade att börja rida och sånt. Svenja funderade om dom var tyskar eftersom dom hade en tysk dialekt och ja mycket riktigt, det visade sig var två tyska studenter så dom stog och pratade för fulla segel och jag gick dit också efter att ha hjälpt Sandra med att fläta Shibras man.

 

Dom sken upp som solar när jag sa att jag var svensk och dom berättade att dom i fredags kommit från Sverige för att göra deras projekt arbete på Irland. Tydligen gick dom på universitetet i UMEÅ av alla ställen och så hade dom även spenderat 2 månader i LULEÅ på tekniska dära också!!! LOL 1000 GÅNGER OM! Hur stor är chansen alltså?? Jag bara stog dära och visste inte om jag skulle skratta eller vad, men jag utbrast bara att jag var från Luleå och vi stog alla och bara strirrade på varandra och sen bara skrattade högt och ljudligt.

 

Vi bytte nummer och bestämde oss för mötas upp nästa helg.

 

 

Jag och Svenja drog sedan vidare i bilen efter Sandra och hennes man till Tuom för att se på jakten.

Det var otroligt spännande och roligt men kallt och lerigt. Med gott humör sprang vi fram och tillbaka med några andra människor för att se då dom skulle komma över en stenmur i närheten och sen vidare över en annan äng. Det var ungefär 50-70 hundar och 150-170 hästar och ryttare. Det var verkligen jätte spännande och man blir ju ändå lite sugen på att följa med nångång och rida med på nån jakt, ast jag vet inte om jag skulle hoppa så höga murar, endast om jag hade en STOR häst att rida.

 

Eftersom det var så mycket bilder jag tog under helgen så la jag upp alla på min pixbox som jag länkar till här

ICHIGOS BILDER FRÅN HELGEN, KLICKA HÄRA!!

Peace out!

Ichigo

 

Kommentarer!
Postat av: Hanni

Busy weekend I say. Killen på den andra videon är en kompis från universitetet. Han går i Rikards klass och är en riktig stjärna på musik. Johan heter han och du hittar en länk till hans blogg lite längre ner på min blogg :)

Kommenterat - 2010-02-24 / 11:05:06  | URL - http://jannaha.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: