Irland dag 3

2009-09-04 / 23:30:47
Irland dag 3

Idag så steg jag upp vid 9 tiden, kunde inte riktigt sova ordentligt under natten, mamma ringde också och frågade hur de var med min hals eftersom jag blivit väldigt förkyld.

Här på Irland är de väldigt kallt, i alla fall enligt mig, de är inte heller som hemma att bara klä på sig en massa, tro mig de gör jag, sover i mjukisbyxor och fleece tröja, fortfarande kallt! Men problemet är att de är fuktig här och torrt i Sverige, dvs att de ändå blir kalls eftersom fukten sätter sig i kläderna.. 

Nåja i alla fall jag steg upp, gjorde en kopp te, la mig igen i hopp om att få sova en liten stund till, men klockan slog 9.30 och började fundera om inte Karen och “Qwewa” skulle stiga upp snart. Jag gick och duschade och klädde på mig och hämtade en till kopp te. Sedan låg jag och såg på Scrubs tills de steg upp kring 11.30. Vi åt lite frukost, Karen visade mig vad jag ska börja göra kring huset, egentligen är de inget som jag inte gjort förr, de är mesta dels bara att hålla rent, tvätta, stryka kläder, sopa golvet, vaska golven en gång i veckan, hålla toalettenrummet rent, hålla mitt eget rum i skick. Nåja, kommer väl vara mycket mer noga här än vad jag varit hemma hos mig själv.. *skäms på dig Ichigo*.

Efter de så gick jag in på mitt rum och kände mig lite emo, har väldigt mycket hemlängtan hela tiden, speciellt när jag är själv här, men de släpper lite mer eftersom, jag tror verkligen jag behövde komma från Luleå, lära mig att inte vara så beroende av människor, speciellt mina föräldrar. Jag menar inget illa med de heller, men nångång måste vi ju alla bli mer självständiga och ta hand om oss och inte vänta på att våra föräldrar ska ta upp efter oss. Men jag saknar ändå mina päron, känns lite tomt att inte ha så nära till mamma och pappa. Men när jag ser dom nästa gång så tror jag man uppskattar tiden väldigt mycket mer. Tror de är så för alla?

Oh well, vi tog bilen sedan till Karens syster för att hälsa på, dom hade tydligen varit på semester på Franska Rivieran i två veckor. Vi hälsade och tog en kopp te med hennes syster och deras mamma. Hennes syster vars namn jag inte riktigt minns, har 4 barn, den yngsta Allison, supersöööt lite tjej, men hon såg lite annorlunda ut, började misstänka att hon hade Downsyndrom, vilket jag fick bekräftat. Jätte trevlig familj i övrigt. 


Sedan åkte vi ner till stan och även Karens mamma hängde på, dom skulle fixa lite saker till till skolstarten och jag gick in i en klädbutik, skulle fixa en pyjamas. Hittade en affär som jag älskar! Tänk er Dollarstore men med kläder, allt är äckligt billig och väldigt snyggt och trendigt. Jag fick en pyjamas, necesär, en mössa, pennor, och lite annat smått och gott för 17 euro (drygt 170 kr).. Hade jag handlat de hemma i Luleå hade jag lätt fått spendera 200-300 kr. Vi möttes sedan upp och gick till en annan affär då Karens mamma skulle handla en bh. 

“Qwewa” började vid de här laget fråga sin mamma och hon fick köpa en milkshake och Karen sa nej, men hon fortsatte tjata som barn brukar göra. Så vände hon sig till mig och frågade om jag tyckte om Milkshakes, Karen tittade på mig lite fundersamt och jag skyndade mig att svara “Yeah, I like milkshakes, but it‘s not saturday today. Maybe some othertime? Okey?”.. “Qwewa” surade till en stund och jag och Karen småskrattade lite. Men när Karen bestämde sig för att köpa en frukt smootie, blev “Qwewa” totalhyper och skulle minsann ha sin milkshake och Karen gick med på de hela efter att inte idas höra hennes tjat. Jag blev även bjuden på en milkshake med smulor från KitKat, de var gott men gud vad jag mådde illa efteråt. Huvva, inte en sådan igen.. Den var för mycket..












Nåja, Karl ringde upp Karen och berättade att han och Conal var hemma nu från sin grabbhelg. Så vi tog och började åka hem, släppte av Karens mamma hemma, och vi fortsatte i vår riktning. När vi kom innanför dörren så får jag hälsa på Conal och Karl för första gången. Karl var en väldigt trevlig man och påminner lite om pappa (började längta hem lite mera). Conal var helt hyper att han äntligen fick träffa mig och frågade mig direkt om jag ville se en tecknad film med han, vilket jag gjorde, en väldigt fin film som hetter “The sekrets of Kells”. De är lite av en beskrivning till hur irländskan kom till. Sedan skulle vi äta mat, de blev lammkött med grönsaker och potatis, de var galet gott. Under middagen kom även Karens syster och hennes familj hit, så de blev fullt ös medvetslös med 6 ungar plus 2 kompisar till, så 8 barn sprang runt som galningar och lekte. Alla vuxna satte sig i köket och jag gick in i mitt rum för att inte störa.. När de kommer folk hit håller jag en låg profil, eller gör de typ hela tiden, gillar inte att störa folk om jag absolut inte måste. 

Gick in lite då och då i köket och tog en kopp te, inget de brydde sig om direkt, men de verkar uppskatta att jag är diskret av mig i alla fall, de är ju bra. Nåja, sedan när besöket for hem så gick jag ut i köket för att säga god natt till Carl och Karen och till barnen. Karen kom in i mitt rum och såg de bilder jag hade ritat, och blev väldigt imponerad.. LOL, jag kan inte ens rita. De är en kul sak att göra, är väldigt avkopplande, men jaa, man blir väl bättre om man tränar. Nåja, jag fick veta att de enda jag behövde göra imorgon var att stryka de som fanns kvar i tvättkorgen och göra frukost och lunch åt Conal. “Qwewa” skulle iväg med sin mormor för att hälsa på några kusiner i Cork tills torsdag. Så de skulle bara vara jag och Conal hemma fram tills kl 1300 då några kompisar skulle hämta upp han för en s.k Playdate.

Nu ska jag sova, god natt!


Puss och kyss från Ichigo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: