En dröm för mig

2009-09-06 / 13:34:12

En sak jag märkt med mig själv de senaste året iallafall att jag blir mer och mer mån om att bo och stanna kvar i Norrbotten, okey, nu bor jag på Irland, men hur jag värnar om vart jag kommer ifrån. Men också hur besatt jag blivit av berg, fjäll, naturen.

De är något jag alltid tyckt om, men de är min bror som haft de intresse som en av hans center i livet. För mig känns de mera som de har passerat mina ögon, och inte mer än de. Men nu känner jag bara hur jag vill uppsöka varje berg, varje fjällstad som man kan hitta.. Hur mycket  längtar jag inte efter att få åka till Tärnaby, jag vill åka upp till Lappporten. Jag vill fjällvandra, åka skoter, ja allt..

Min dröm är att en dag ha ett timmerhus med utsikt mot berg och sjö. Att jag och min bror småpratat om Alska och Canda är jag helt eld och låger över.. De skulle vara så fantastiskt.. Klättra i berg, paddla kanot, vandra, allt man kan tänka sig och få vara med min bror..

 

Och joo, jag ska när jag kommer hem till Luleå joina nån klubb för att lära sig paddla kanot, de är så sjukt roligt.. Och så ska jag ta tag i min ridning medans jag är här på Irland, saknar hästar i mitt liv, de är väldigt tomt..

 

Jag har många drömmar, många drömmar handlar om att få stanna kvar och bo Norrbotten förevigt, få ha mia draghundar, få ha mina hästar, stallet och timmerhuset med utsikten.. De är en lång resa dit, den drömmer kanske inte slår in för än om 10-20 år? Men så länge jag har de som mål i livet så, en dag kanske jag får jag de jag drömmer om, jag hoppas...

 

Vad du än har för drömmar och hur otroliga och långsökta de än må vara så håll de som ett mål i livet att komma dit, för en dag så står du där och de blev ditt med lite hårt arbete och otroligt tålamod..

Glöm aldrig att drömma om vad du vill i livet...

 

Lappporten

Puss och kyss

Ichigo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: