Dag 9

2009-09-04 / 23:36:20
Irland dag 9

Återigen vaknar jag av mardrömmar.. Drömmer varje natt om zombies som vill döda en hela tiden och man måste fly, lite som “I‘m a Legend” fast man är inte rikigt ensam heller. Inatt var de jag och Axel som for runt och lekte hjältar, natten där innan var de jag, Hanna, Aron, Linn och Kennes som lekte hjältar.. Nåja, vi var ett väldigt bra team i alla fall.. 

Nåja, klockan var kring 8 när jag första gången vaknade till liv, men somnade om fort, de är lördag, kände för att ta en sovmorgon. Fortsatte drömma om zombies tills klockan var 10.40, tänkte att jag kanske försovit mig då vi skulle till Connemara idag, men de var bara Conal som var vaken..

Jag steg upp och duschade och sedan hörde jag att Karen och Karl steg upp strax efter. Vi åt frukost och sedan så sa Karen att hon skulle till stan för att fixa något till barnen, så frågade om jag skulle hänga med, vilket jag gjorde. Vi klädde på oss och sedan drog vi. Väl inne så gick jag för mig själv då de skulle springa på ärenden, och jag hade mera lust att kolla mig omkring för att lära känna stället mer och hitta lite bättre. För jag hittar i alla fall in till stan härifrån nu vilket är en bra sak.

Jag gick runt i kanske 1,5h och shoppade lite allt möjligt, sedan blev jag lite less och ringde upp Karen för att slå följe med dom. Men medans jag gick där själv och lyssnade till den irländska musiken som spelades på gatorna så kände jag verkligen hur mycket jag börjar falla för den här staden, den är mysig, men härliga människor och de finns väldigt mycket kultur här också. Jag börjar verkligen trivas och min hemlängtan är väl inte lika extrem längre. Jag tror att den här staden har mycket att ge=)

Nåja efter typ 2 h så blev vi alla less och började gå mot bilen. Vi åkte hem och nu sitter jag här på mitt rum som vanligt, känner att jag har ont i fötterna men känns ändå skönt. Drog på mig mjukis byxor och tjocktröja, mys!!

Ikväll blir de nog lite film, sen så blir de massa fisk till middag tror jag och sen vet jag inte vad som händer. 

Ha de gutt!

Puss och kyss
Ichigo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: