Dag 4

2009-09-04 / 23:31:18
Irland dag 4

Vakande vid 6 tiden imorse efter en hemsk mardröm där jag och några andra barn (jag själv verkade vara kring 10 års åldern i drömmen) gömde oss från en mördare, eller snarare en slaktare, han slaktade barn och när vi kom mot hans bakgård så var de fullt med barnkläder och leksaker över allt fulla med blod. Han fick tag på oss och jag fick se hur han skar halsen av en liten pojke och flicka, vakande av att de skrek i drömmen och att jag halvlipade… De var verkligen en hemsk mardröm, försökte somna om men började bara drömma fortsättningen på de, så slog på Scrubs som hade stannat och somnade om igen. Vakande igen vid 8 tiden då Karl, Karen och “Qwewa” steg upp och började fara runt i köket. Somnade om till klockan 9 då jag låg och drog mig en stund och hörde att Conal vaknat och satt och spelade Wii på övervåningen.

Jag steg upp och bytte om från pyjamasen, och gick in i köket för att äta frukost, Conal hörde mig gå om kring så han sprang ner och ropade “MATILDA, CAN I MAKE YOUR TEA? I‘M REALLY GOOD AT IT!!” Jag tittade yrvaken på han och skrattade lite och sa att de fick han om han verkligen ville göra de. Jag tog fram lite flingor och frågade om han skulle ha något men han var tyvärr inte hungrig. Så han frågade om han fick gå och fortsätta spela Wii medans jag åt frukost och jag sa ja. Han gick sin väg och jag suckade lite över spöregnet som var ute. Jag gillar när de regnar men de har regnat i 3 dagar i rad nu från orkanen Bill som kommer in från Atlanten.. Önskar bara typ 1 timme sol så jag kunde ta en promenad. 

Efter frukosten så gick jag upp för att se Conal spela sitt spel, sedan tog jag tag i att stryka lite lakan. När de var stryket och klart gjorde jag lunch till pojken, lite pasta med tomatsås och riven ost. Han mumsade i sig de medans han flummade runt och skulle skoja med mig hela tiden, han lekte med maten och fes vid bordet. De var lite småkul till en början då han mest bara ville vara lite busig med de blev lite irriterande och äckligt efter en stund så sa åt han att skärpa sig. 

Kan berätta Conal är den mest lugna av barnen, Conal är mest bara busig av sig, men han är väldigt artig och gör alltid som man säger. “Qwewa” å andra sidan tjatar en hel del och har en väldigt negativ inställning till allt och säger emot de mesta, men hon är fortfarande väldigt rar och gullig. Men å andra sidan är hon snart i tonåren och vi tjejer har en tendens att vara värre än pojkarna i puberteten, i alla fall till humöret men vi är nog ändå lugnare. ;)

Conal for så såsmåning om till sina kompisar och jag blev ensam. Jag gjorde lite lunch åt mig själv, samma som jag gjorde till Conal, och städade köket och diskade lite. Solen kom fram också *mina böner blev besvarade* WOHO! Så jag tog en promenad och kollade in området och köpte lite mjölk och blåbär. Gick inte så långt då jag misstänkte jag fick feber, började känna mig väldigt varm och snurrig. Så jag gick tillbaka till huset och gjorde mig en till kopp te *är nu beroende av te*. Gick in i Conals rum för att se om han bäddat sin säng, vilket han inte gjort, så fixade hans säng och tog upp lite kläder från golvet som jag hängde in i hans garderob. Sedan tog jag en Anervan *migrän medecin* och lite phanodil *mot halsont*.. 

Karen kom hem vid 18 tiden och vi gjorde middag tillsammans, och berättade att jag inte fick städa barnen rum då de måste lära sig att göra de själv, men hon var väldigt tacksam att jag ändå gjort de. Vi gjorde sedan en typisk irländsk maträtt “Shepards pie”, supergott!! *Älskar irländsk mat* Karl var och hämtade Conal från sina kompisar och när de kom hem så åt jag, Karen och Karl lite mat. Frågade om de ville ha hjälp med disken men de log bara och sa “You have done a great job today, so you are free for tonight.”

Så nu sitter jag här och ser på lite Scrubs och ritar. Conal ville se film med mig ikväll, Harry Potter, men han har en kompis över så vi får se om han orkar sen innan han går och lägger sig. Karl och Karen gick på en promenad så vi får väl se vad som händer när de kommer hem.


Borde nog gå och säga till pojkarna at lugna ner sig på övervåningen, tror de brottas på skoj, men de låter en massa, nån kommer börja gråta snart..


Puss och kyss! Ichigo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: