Dag 14

2009-09-04 / 23:41:05
Irland dag 14

Well idag var samma visa igen, ni vet, stiga upp 07:00 göra skollunchen åt barnen, själv äta frukost och sen se i svarta boken vad jag ska göra för sysslor idag.

Jag gjorde undan allt före 11.00, de var typ tvätta lite, damsuga och skura golven, fixa till barnens rum. Jag hoppade in i duschen efter de och njöt av varmvattnet som värmde upp min väldigt kalla kropp.. Jag fryser typ hela tiden här, eller i alla fall mesta dels av tiden. Tur nog har jag de lilla extra elementet i mitt rum! =) (de slår inte på elementen för än i oktober då de enligt dom börjar bli kallt…)

Nåja jag klagar inte allt för mycket, jag gillar kylan och tar på mig varmare kläder med glädje!
Oh well, i alla fall, när barnen kom hem så gjorde jag nudlar åt dom, diskade lite, men tog de ganska lugnt. De gjorde sin hemläxa klar och sen hade de fått i uppgift att städa några bokhyllor av deras mamma. Inget de var superglada över men medans Conal fortfarande gjorde sin läxa så höll jag Caomihe sällskap på övervåningen medans hon gjorde sin hylla samt bäddade sin säng. Hon gjorde några tappra försök till att ha mig att göra de, eller i alla fall hjälpa henne, men jag sa nej, båda två visste redan att jag fick inte röra ett finger i den hyllan, barnen måste lära sig att ta ansvar utan att någon hjälper dom..


Oh well, efter att dom gjorde de klart så började jag laga middag, de blev kycklingfilé med mozzarella, soltorkade tomater och färsk basilika som fyllning omlindat av parmaskinka, potatis och en tillhörande sås. De var så sjukt gott, sjukt enkelt att göra, och hela familjen blev mätta och belåtna.


Nåja, Jag börjar trivas mer och mer här, däremot så blir jag knäpp utan internet, förhoppningsvis imorgon, fredag 3/9, så kommer internet. Känner mig väldigt ensam då jag inte har en aning vad som händer för er andra, mina vänner. Om ni bara visste hur mycket jag saknar alla, men jag hoppas och ber till Gud av hela mitt hjärta att allt går bra för er, var ni än befinner er. 

Macca, grattis! Till jul får vi ha våra hundar att leka!! (Macca har blivit hundägare till en schäfer tik på 4 år! Skojs skojs!)

Nåja, dagen i övrigt har varit ganska bra, igår var jag och fixade tid för klippning så jag längtar tills jag får mitt hår fixat, de känns väldigt torrt och slitet nu, speciellt topparna…

Måjå, ska värma upp mig med lite te och annat roligt resten av kvällen!

Förhoppningsvis kommer internet snart, men då ni läser de här inläggen så har ju internet antagligen kommit så ingen oro ;)

Puss och kyss!

Ichigo




Kommentarer!
Postat av: Macca

Kommenterat - 2009-09-08 / 12:31:38
Postat av: Macca

Haha! :D Datorer är roliga. Ibland får de för sej att skicka tomma kommentarer.



:D HUND, JA! Jag har hund, och vi kommer ha så kul till jul!

Kommenterat - 2009-09-08 / 12:32:46
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: