Dag 13

2009-09-04 / 23:40:01
Irland dag 13

Uhm, vet inte om jag sa de igår men jag fick mitt paket från mamma och pappa igår. De var fyllt med lite kläder, lite allmänt bra att ha saker och en påse BILAR! Uhm, jag saknar redan BILAR (Mitt absolut favoritgodis)… De var såå gott!! MUMS!

Nåja nog om de, jag har strukit kläder, handlat mat, städat lite i alla sovrum och så var de med de för idag. Barnen kom hem och jag gjorde lite lunch åt dom medans de gjorde sina läxor. De var en väldigt lugn dag idag från alla håll och kanter, väldigt lite tvätt och strykningen gick ganska fort. 

Jag har faktiskt sett på tv större delen av dagen om jag ska vara ärlig. Disney Channel ÄGER! Och de bästa med att se på den kanalen här är att inga serier (otecknade) är dubbade!!!!:D WEEEEEEEEEE!!!!
Oh well, ser bara på tv när jag faktiskt har tid över och kan andas för en stund! 


Oh well, en annan sak som är bra enligt mig är att jag faktiskt har bytt kost av mat. Eller mjaa, kanske inte helt bytt, men förbättrat min kost. Den här familjen äter sjukt nyttig mat alltså. Alla måste äta grönsaker till lunch och middag och minst en frukt om dagen. Jag äter mer än gärna de och vissa grönsaker/frukter/rotfrukter som jag förr inte gillat, äter jag med glädje här. Vet inte varför men allt är plötsligt gott. Sen använder de knappt fetter när de lagar mat heller och är verkligen snål på salt i maten också. De är dock mitt största problem, de är för lite salt ofta i maten så jag får slänga på lite extra men de kanske går över de tids nog också.. Känner mig typ supernyttig och ska försöka helt sluta med sötsaker också, de är ju inget man egentligen behöver och med tanke på min målvikt som jag vill till så måste jag verkligen äta nyttigare. Men också börja träna mera, de är dock rätt långt till ett gym så ska försöka fara ut och springa så mycket jag bara kan, i alla fall under de stunder de INTE regnar..


Annars så händer inte så mycket, jag kommer på mig själv hela tiden att sakna norrbottens höst när hela landskap skiftar i sådana vackra färger så man blir helt tokig.. Tänk första dagen då frosten kommer på morgonen, de luktar kallt, men fräscht. Jag blir som ett barn på julafton så fort jag tänker på hösten, de är den bästa årstiden av alla!! Samt den bästa årstiden för att rida och vara i stallet, återigen, enligt mig..

Har ju inte sett den Irländska hösten än men de kanske blir bra ändå! Ska nog pysa ut på en promenad nu! Vi hörs!


Aah, tillbaka från min promenad och jag kan bara säga wow… Jag gick en liten väg ner mot havet och tittade ut mot “The Bay”… Allstå, om ni bara kunde förstå hur vackert de är här.. Wow.. Bara wow..

Ska ta kort nåndag då kameran är fulladdad.. Wow..

Och jo en till sak, de där myten om att folk på Irland är rödhåriga..? Roligt nog stämmer de, fan var 4:je person här är fasen rödhårig! Hahahahaha!! Askalas! Nåja, CYA!

Puss och kyss! Och hälsa hösten från mig, hälsa att jag saknar den!


Ichigo


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: