Dag 12

2009-09-04 / 23:38:40
Irland dag 12

Idag var samma visa, steg upp på morgonen, gjorde lunchen till barnen, väckte dom, skickade iväg dom till skolan. Fixade tvätten och städade övervåningen.

Klockan 15:00 så kom barnen hem och de var ganska lugna och fina tills de gjort klart sina läxor i alla fall. “Qwewa” ville ha lite hjälp att välja ut kläder som hon skulle ha på sig under eftermiddagen och då hörde vi att Conal var på väg upp för trappan och vi gömde oss i garderoben, vi tänkte skoja lite med han. Han hittade oss och jag och “Qwewa” hoppade fram och sa Bu. “Qwewa” for mot Conal och tog tag i hans hand, kanske lite för hårt få Conal skrek till och i all hast sprakade “Qwewa” i knät. De hände så snabbt att jag inte hann reagera i tid utan blev totalt förvånad när de hände och blev riktigt arg. Berättade för dom att de där är absolut förbjudet och de försökte skylla på varför de gjorde som de gjorde, största anledningen var att de var irriterade på varandra och tyckte de var en vettig anledning till våld… Ojoj, nåja, jag blev sur och sa att om de inte lugnar sig så får de vara på var sitt håll i sitt rum..  

De blev jätte oroliga över vad att jag skulle berätta de för Karl och Karen och jag sa om de fortsatte bete sig som de gjorde så kulle jag berätta. Jag hade berättat för dom ändå, eftersom de ingår i mitt jobb, men sa så åt barnen i hopp om att de skulle sköta sig, men de gick typ 10 minuter innan de började gallskrika mot varandra igen.. Den här gången handlade de om en spindel.. “Qwewa” hade hoppat på en spindel som hon inte såg och Conal hade då hunnit se de innan “Qwewa” hoppade och de skrek mot varandra igen.. Jag frågar vad som egentligen pågår och båda kommer mot mig springandes och gallskriker, båda försöker överrösta varandra och berätta vad som hände.. Tro mig, de var som att lyssna på kinesiska.. De pratade fort och gick inte alls att förstå. 


Jag kände mig nog irriterad sedan de bråkat första gången typ 10 min innan, så jag höjde rösten och sa att båda skulle vara tysta. Åter igen började jag förklara vad som gällde och då försökte de båda avbryta mig, och själv blev mer irriterad, jag klargjorde med en väldigt arg röst att när jag pratar så avbryter de inte mig under några omständigheter. Och de bad om ursäkt till varandra och till mig och sedan så sa jag att de skulle stoppa spindeln ute på gården, tydligen levde den fortfarande…


Med de här barnen så måste man höja rösten ibland för att visa att man menar allvar. De efter de så lyssnar de mycket bättre när jag säger åt dom att göra något. Nåja, Karl kom hem och vi gjorde Chilli Con Carne, och berättade vad som hänt under dagen. Karl tog ett snack med dom under kvällen och sen var de inte så mycket mer än de. Karen kom inte hem för än vid 21:30 då hon jobbade över då hon och “Qwewa” ska resa bort under helgen och jobbar in fredag.

Sovdags!
Puss och kyss!

Ichigo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: