Weekend with Family part 3

2009-10-23 / 12:48:59

Lördag:

 

Vi gick än en gång ner för att äta en god och trevlig frukost och gjorde oss iorning för att idag traska på stan!

 

Vi gick runt i affärer tittade, själv klart shoppade jag gärnet som vanligt och mamma köpte lite småsaker och pappa stog utanför alla affärer. Stackars pappa, vi hittade ingen affär som han gillade, de var så tråkigt och jag tyckte så synd om han. Och typiskt mig och mamma att springa in i affärerna titt som tätt. Vi besökte lördags marknaden men vi tittade bara. De säljer mestadels grönsaker, blommor, hanstickade halsdukar/vantar, hemmagjort bröd etc etc. Vi tog öven en snabbtitt in i St.Nicolas kyrkan och köpte en ny laptopmus till min dator, min laptopmus jag haft har pajat totalt synd nog..

 

Vi tog en trevlig lunch på en sportbar, Mami&Papi åt varsin Sheperdspie och jag åt grönsaksoppa. Vi var alla mätta och belåtna och efter ett tag beslöt vi oss för att ta oss tillbaka till det B&B vi bodde på. Vi låg och slappade med tvn på en stund men det slutade med att alla somnade en stund och när vi väl vaknade så satt vi och velade om vi skulle gå ut på puben eller inte..

 

Men vi tog oss i kragen och sa att nää dom kan ju inte komma till Irland och sen inte gå ut på puben, de går ju bara inte! Så vi gjorde oss iorning, jag ringde och beställde en taxi och vi hade fått tips om en pub inne i Salthill.

 

Vi hittade denna pub som heter O'Conners och vi gick in, de var den mest underbara och udda pub jag någonsin varit till.. De var som att komma tillbaka till tidiga 1900-talet.. WOW.. de var hundratals fotogenlampor i taket, de var hästträns och bett, de var tavlor, de var en brasa tänd med gammeldagsa stolar runt, de var minst ett tusental småsaker intrycka i alla små hörn du kunde se. De var så mycket grejer över allt så man nästan blev snurrig. Och de var till och med spån på golvet för att få en riktigt, jaa stallkänsla kanske? Men de var en häftig pub alltså, dit måste jag tillbaka!!

 

Mamma beställde ett glas rött vin, jag beställde en Heiniken och pappa en Guiniss(?) och vi lyckades sno oss en plats vid brasan. De var två män som satt där först men när dom reste på sig så reste jag på mig och några andra från lite olika bord upp. Alla ville ha platsen vid brasan och jag hann först dit! Vi fick några irriterade miner mot oss men vi brydde oss inte alls, vi hade ju bästa platsen i hela puben!!

 

Så där satt vi och myste en lång stund och bestämde oss sedan för att dra oss hem, men vi alla kände oss ganska hungriga så vi stannade och tog lite asiatsk take away med oss tillbaka och satt och åt på rummet, sen blev de sängen och vi alla somnade med ett leende på läpparna!

 

PS. Jag och mamma är helt chokade äver hur ljushårig jag är, hade fått ganska så mycket utväxt. Grejen är den här, att ingen i min släkt är typ ljushårig naturligt, min bror är nästan otroligt mörkbrun/svart nästan, mamma har egentligen ganska mörkt hår, bortsett från att hon drar in slinger i sitt hår, min pappa var mörkhårig förut.

Så de bilder där ni ser mig med utväxt kan jag berätta för er att jag är ännu ljusare än vad bilderna visar faktiskt.. vad flummigt, jag är så ljushårig! Haha! Jag visste jag var mörkblond, ialafall senast jag såg min hårfärg på riktigt, men de är ändå 7 år sen.. Jag var 13 år när jag började leka med färger i håret.. Nåja, de ska bli ändring, blir ljushårig nu till jul så!

 

 

 

 

 

Bilderna visar: Mig, Galways Katedral, mina nya Tofflor, min grönsakssoppa, Mami&Papi Sheperds Pie, Puben,puben, brasan, och trägubbe vid baren.

 

Puss och kyss!

Ichigo

Kommentarer!
Postat av: Hanni

Aww, värsta mysigt ;D

Där skulle man vilja titta in ju!

Låter som om du haft en superfin helg tjejen!

Kommenterat - 2009-10-23 / 16:29:54  | URL - http://jannaha.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: