Weekend with Family part 2

2009-10-23 / 11:25:41

Fredag:

Vi startade dagen med en rejäl frukost, bröd, korv, bönor, tomat, bacon, ägg, ni kanske kan gissa att det är en traditionel frukost här och mätt blir man, lite för mätt....

Ska bara tillägga att detta B&B låg i Salthill, vilket är 10-15 minuter med bil från Barna.

Men iallafall, vi packade lite småsaker att ta med oss i bilen, åkte och införskaffade en stor termos som vi fyllde med varmvatten, och lite snabbkaffe och lite annat smått och gott köpte vi också. Sen bar det av mot Connemara, jag totalt älskar Connemara och har gjort det sedan jag var där första gången, det är så vackert och jag känner mig som på nått sätt hemma med alla berg och sjöar där.

 

Vi körde förbi en massa olika samhällen som var supermysiga, vi åkte också till Connemaras national park och gick och vandrade dära lite grann, sedan åkte vi vidare till Kylemore Abby (ska berätta mer om Kylemore Abby i ett annat inlägg.) Men jag har en slags förkärlek för denna byggnad, de var en gång i tiden ett "fritidshus", sedan blev det en internatskola för flickor och sköttes av nunnor. Den har också en tillhörande Gothic Kyrka, liten men otroligt vacker. Hela det där stället har en vacker men sorlig historia bakom sig. Så som sagt, ska berätta mer om det i ett annat inlägg. Jag vet inte varför jag har fallit så mycket för detta s.k slott, men de är så vackert bara..

 

Efter Kylemore Abby som började vi känna oss hungriga och trötta så vi kom fram till ett mindre samhälle som heter Leenane, vi hittade en mysig pub och där åt vi. Vi kom hem ganska sent den kvällen och tänkte väl gå ut på nån pub men vi var så trötta att vi somnade ganska fort.

Men vi hade en jätte rolig dag och jag kände verkligen hur roligt de var att få visa dom vad jag älskade mest här på Irland, och de är Connemara.

 

 

På bilderna syns: Jag, National Parken, Kylemore Abby, Mami&Papi, Gothic kyrkan, Leenane och puben i Leenane.

 

Pyss och Kyss!

Ichigo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: