Helgen som var, väldigt kortfattad!

2009-10-11 / 23:38:59

Helgen har varit supermysig, jag befann mig större delen av förmiddagen och en del av eftermiddagen på lördagen på Muycullan Riding Center! Jag har nu fått lov att börja hjälpa till där under helgerna, och jag gör de helt gratis, gör vad som helst för att få vara i stallet! Återigen fick jag även rida Murpfy och denna gång göra iorning han själv, Murpfy måste vara den mest gosiga häst jag mött. Kändes härligt att träna och sadla en häst igen... Inse så sjukt länge sen de är..

 

Jag hjälpte till lite under några ridlektioner och tog fast hästar som kastade av sina ryttare och fick för sig att busa runt. Alla red barbacka den dagen och för vissa var de första gången, så det var lite rörigt :P

 

Resterande delen av dagen spenderade jag inne, jag frös som ett as.. Tror inte mina fötter har känt av värme sen jag kom hit, inte ens i duchen blir dom varma!!  Men det blev iallafall en hel eftermiddag med att tina upp mig själv med varmvatten och massa te. Och joo, bytte navelsmycke också!

 

Min engelska börjar förbättras en del nu, jag märker själv att man kan nya ord och man förstår även lite bättre. Visst har man dagar då det känns som man pratar och lyssnar på ett totalt främmande språk, då typ allt låter som finska.. Men många dagar då det känns som man inte gjort annat än att prata engelska.

 

Men idag, söndag, har varit en chilldag. Vaknade upp med världens ryggsmärta som alla andra dagar, men mamma lovade att ta med spikmattan när dom kommer. Helt ärligt, spikmatta må vara överskattat så in i norden men den hjälper min rygg en stund iallafall. Men åter till söndagens händelse, jag hakade på till kyrkan, en katolsk kyrka, lite annorlunda, inget för mig, men de funkade, och sen åkte vi och handlade mat för hela veckan. Kände att migränen kom när vi var på väg ut ur kyrkan och haft migrän sen dess.  Men de har dock varit en fantasisk dag, så vacker höstdag, tyvärr har jag ingen motivation att ta en långpromenad då jag inte har nån att gå med men, och migrän anfallet, men jag var ute underdagen iallafall!

 

Veckans matsedel för mig att tillaga!

Måndag -  Kycklingfiléer fyllda med mozzarella, färsk basilika och soltorkade tomater och inlindade i parmaskinka.

Tisdag -  Lax med Teryakisås

Onsdag - Spagetti och köttfärssås

Torsdag - Kyckling med smör och färsk rosmarin o ugn (de ska jag bjuda mina föräldrar på)

Och sen på torsdagkväll till måndagmorgon är jag med mina päron!

 

Längtar sjukt mycket till mina päron kommer och har gjort ironing ett paket åt dom, ett "Välkommen till Irland" - paket. De ska bli så mysigt när dom kommer, räknar dagar och timmar typ!!

 

Hoppas ni alla har de bra där hemma! Längtar hem!

Puss och kyss!

Ichigo

 

Fredagens outfit. (datum fel på bilden)

 

Såhär ser oftast min frukost ut. (Datum fel igen på bilden)

 

 

Nya navelsmycket!

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: