Dumma Blogg.se

2009-10-15 / 10:11:24

Har någon annan som har en användare på blogg.se haft problem med att logga in? Jag har haft problem hela veckan och därför ej skrivit något i bloggen. dumma hemsida..

 

Nåja, veckan har varit helt ok. Inte mycket nytt. Imorse blev Karen förvånad över att jag än inte visste var barnen skola är, eller var dom har piano lektioner.. Hur ska jag veta de? eller jaa, hon säger hon visat mig båda ställerna typ för 6 veckor sen, men jag kan verkligen inte komma på.. jag vet att hon visat mig var man kör för väg tll barnen skola men hade jag sett skolan så hade jag vetat var den är..  Jag har fortfarande problem att hitta här, jag vet inte ens om jag skulle hitta till stan själv, och fråga mig inte varför... Jag känner mig misslyckad igen..

 

Plus att jag frågade om de var ok om jag skulle få lönen idag för jag inte här i huset imorgon.. Karen som var nog stressad och frustrerad över annat hade de inte lätt.. En au pair som än inte kan sina vägar eller är totalt bekväm i området, frågar efter sin lön etc etc.. Men vad ska jag göra? De är lika bra att fråga efter lönen nu, för jag måste ändå fråga om den typ varje vecka vilket är allmänt irriterande.. Men jaa, åter igen, vad ska jag göra?

 

Jag fick namnet på skolan och kollade upp de på gogle maps och fick hela adressen, så täkte ta mig en tur dit idag för att se ordentligt. Och får jag bara adressen till piano grejen som barnen har så hittar jag dit också.. Tror de kommer funka bättre om jag bara vet adresser till olika ställen.

 

Oh god jag är sämst med mitt lokalsinne...

 

Nåja, min mor och far kommer idag till Irland så från och med idag tills måndagmorgon så kommer jag befinna mig på ett B&B.

 

Annars idag så ska jag sopa golv, damsuga alla golvmattor samt vaska golv. Sen så ska jag packa ihop lite saker som mamma och pappa ska få ta med sig hem och sen så ska jag laga middag. De blir kyckling i ugnen.

 

De ska bli skönt att få en liten semester från familjen faktiskt.. De är väl inte de att jag ogillar dom, men jag är lite less. En helg med mina underbara päron ska nog göra susen skulle jag tippa på! =) Så med andra ord, min helg börjar ikväll ;)

 

Nåja, nu ska jag gå och duscha, tvätta och fixa och dina en massa.. Puh!

 

Puss och kyss!

Ichigo

 

De här är den bästa bilden jag har på mina föräldrar, gillar den här bilden så otroligt mycket!!<33

Kommentarer!
Postat av: Ida

Vad skönt att komma bort lite från familjen! Och jag tycker inte du behöver känna dig misslyckad eller att du stressar mamman, de borde vara glada som fått en så trevlig och snäll och omtänksam person som au pair :)

Kommenterat - 2009-10-15 / 12:34:42
Postat av: Anonym

Stå på dig gumman, lokalsinnet kommer tids nog! =) Ha så oerhört roligt med dina föräldrar, och slappna av, det är du värd <3

Kommenterat - 2009-10-15 / 14:18:46  | URL - http://linnlaarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Uppdatera oss, hur var helgen med föräldrarna dina? Väntar spänt ju!

Kommenterat - 2009-10-21 / 01:10:24
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: