Beställning nr2

2009-10-08 / 11:31:45

Ja nu beställs det en massa saker lite här och var. Tanken var ju att jag skulle gå och kolla in ridkläder imorgon på stan men de blev ändrade planer då Karen inte verkar ha någon stor lust för att åka in. Plus att när jag väl hittade en adress till en ridsports affär så var den låååååååååångt utanför stan.. Det sög!

 

Så jag satt med mamma på skype igårkväll och deppade över det och satt och dividerade om jag skulle ta en taxi till denna affär iallafall. Behöver ju ridbyxor om jag ska börja rida här under ett års tid. För jeans rider jag inte i då de skaver och pösbyxor är bara trassligt.. Nää det ska vara helskodda ridbyxor, punkt slut.

 

Så jag satt och kollade lite på HÖÖKS vad de hade för kläder nu under hösten/vintern.. Sen bestämde jag och mamma oss för att beställa allt från HÖÖKS, för då vet vi att vi får kvalité!

 

Så de blev följande saker som beställdes ;

 

Helskodda ridbyxor i brunt,

Vind och vattentät ridjacka i rött,

Brun fleece tröja med sido dragkedja,

Mulvads(brun/grå) färgade knästrumpor

Världens bästa ridhandskar i brunt,

Samt ett par ridhanskar för vintern.

Perfekt! Besällde mer än vad jag kanske behövde men då har jag, då behöver jag inte direkt köpa nå mer ridkläder på ett bra tag. De här kommer jag kunna ha lääääänge!

Känns väldigt skönt att vara tillbaka med hästar, de känns verkligen totalt underbart. Jag har sagt de flera gånger och kommer säkert säga de minst hundra gånger till, hästar är en otroligt stor del av mitt liv, och är mitt livs passion.  Nu är jag tillbaka! *studsar av glädje*

 

Lördag så blir de att rida igen och jag kan knappt vänta, de ska bli så skönt att hoppa upp på hästryggen igen och få lite träningsvärk ;)

 

Annars händer det inte allt för mycket som au pair, de är de gammla vanliga sysslorna som att tvätta och diska och damsuga och vaska, byta sängkläder, sopa, etc etc. Ikväll ska jag göra lax med teryakisås till middag, mummasmums!!

 

Imorgon ska jag åka in till stan och tralla runt lite, införskaffa en sportbh till då jag ska rida. När man har lagomt stora bröst och har en vanlig bh så tycker jag iallafall att de blir ruggit obehagligt. Har man ingen bh när man är ute och rider blir de bara värre, men med en sportbh är livet underbart:P

Och en väska som jag sett på Penny's. Typ en större handväska, jättesöt, för 80 kr. Älskar Penny's, de är som Dollarstore fast med kläder ;) Lovely! Så de är de som ska handlas.

 

Joo btw, jag blir nog halvt om halvt blond under julvistelsen hemma i Luleå. Har inte råd för än till jul mest troligt så.

 

Och idag är de exakt en vecka tills mina päron kommer hit, ska ska bli så spännande och roligt! Vi ska ju åka en massa bil!!:D:D:D *gillar att åka bil* Dock blir det nog inte att rida något den helgen, ev på lördag men tror inte jag hinner med det så får skippa den helgen ;) Men ändå, nu är det inte länge till så är dom här hos mig och tar med mig till det B&B vi ska bo på under helgen. Så från torsdag till måndagmorgon så befinner jag inte här i huset!

 

Men ja, här var en liten uppdatering från min sida. Jag vet att jag är hur seg som helt på att uppdatera men saken är den att det inte alla gånger finns nått att skriva om, för det är samma rutin hela tiden. Kan ju säga att jag trivs ändå jätte bra här även om jag många gånger längtar hem. Tror de är just den här tryggheten, men vet var allt finns, men vet vad som finns i affärerna, man vet allt om staden man bor i.

 

Jo, måste också ta ut min p-stav så fort som möjligt, som ni vet har jag varit förkyld typ enda sen jag kom hit, haft jättemycket huvudvärk, nog för att jag ofta har de men jaa, lite mer än genomsnittet, min mage kronglar fortfarande och jag mår ofta illa, ökad aptit, ångest, håravfall (känns som jag kommer vara skallig till jul) etc etc. Det finns en massa saker som jag och min mor också kom framtill, jag har alla "vanliga" och "mindre vanliga" biverkningar från p-staven. Då menar jag typ alla...

 

Så nu förstår jag också varför jag har så mycket ångest på sista tiden.. Uhm.. För senaste tiden har jag typ räknat upp alla missar/misstag jag gjorde under skolåret och sommaren och här.. Får panik så fort det repiteras i huvudet, ni vet, pinsammsa situationer, man säger något fel i fel situation.. Sånna saker.. Så jaa, p-staven ska ut! Plus att den känns jättetydligt så barnmorskan måste ha stoppat den ganska ytligt..

 

Uhm, mjaa, p-staven förklarar en hel del i mitt beteende atm.

 

Nåja, nu springer klockan iväg, måste dra och handla en massa!

Hörs sen!

Puss&kyss!

Ichigo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: