Yoga

2009-11-05 / 13:37:33

Jaa imorse steg jag upp och väckte barnen som vanligt, gjorde iordning deras lunch och stoppade ner i respektive lunchpåse. Det var lite stress och hets när barnen segade ner tempot lite och var nära att missa bussen... som vanligt..

 

Eftersom varken Karen eller Karl kom ihåg att stoppa ner pengar i den s.k "kittyburken" var jag tvungen att låna ut mina sista 15 euro åt dom för deras buss och lunch. Dom ska efter skolan till sin pianolektion så efter skolan går dom alltid och köper sig en lite lättare lunch före den lektionen och jag hämtar upp dom kl 1600.

 

Nåja, då insåg jag att jag har absolut inga pengar för att betala yogan så jag ringde pappa och beklagade mig över detta och han lånade ut lite pengar åt mig så jag fick gå på mig yoga.. Tack Papsen!

 

Nåja, jag gjorde mig iordning och drog dit 09:10 och kom in i lokalen.. Ojojoj, vad det luktade mycket rökelser.. blehh, blev väldigt illamående efter ett tag men det släppte eftersom. Nåja, yoga i övrigt är väldigt krävande skulle jag vilja påstå. De handlar inte bara om att göra konstiga rörelser och tro det är lätt.. För fanken också vad svårt det är!!

 

Jag menar, vissa ställningar man skulle sitta eller stå i var totalt hemska, och jag insåg också hur lite rörlighet jag har i axlar och skulderblad. Men alltså vad ont det gjorde, och när vi väl hållt på en stund så var man ju ganska uppvärmd. Så för att få er och förstå hur min rygg inte fungerar så betyder

 

uppvärmd rygg/kropp = så fort jag ens rör mig så knäcker de över allt i kroppen speciellt i ryggen och de låter nästan alltid som att något går av, dock är de bara muskelkramperna som släpper... Och tro mig, de är behagligt i längden men inte alltid så skönt när de väl händer, detta resluterar i mer smärta ibland..

 

Till och med killen som höll i de hela reagerade på att min rygg lät som att den hela tiden gick av.. Hehe..

 

Nåja, det var krävande för psyket lika mycket som för musklerna för min del. Här handlar de om att koncentrera sig på sin andning och vara avslappnad, något jag vet mycket lite om hur man egentligen gör, men också att orka dessa ställningar, Gud ge mig styrka, säger jag bara. Alla mina muskler bara tokskakade hela tiden, men de var väl lite skönt iallafall och få svettas av rätt anledning.

 

 

Så summa sumarum så var det både krävande och jobbigt, men det var ändå ganska kul så jag har besämt mig för att köra på detta i 6 veckor, en gång i veckan. Så nästa torsdag är det som gäller igen! Hoppas min rygg blir bättre med tiden för dom säger ju att folk med dåliga ryggar ska hålla på med yoga.

 

Nu ska jag städa och sen hämta barnen klockan 16:00!

 

Puss och kyss!

Ichigo

 

 

Kommentarer!
Postat av: Hanni

:O! Jag vill också yoga men jag är så sjukt ovig ^^' Kanske får prova på det någon gång.

Puss på dig, du e så söt :)

Kommenterat - 2009-11-15 / 13:40:17  | URL - http://jannaha.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: