Sjuk sjuk sjuk

2009-11-13 / 16:22:15

Jaa att vara barnvakt åt sjuka barn verkar ge resultat i att man själv åter igen blir sjuk. Igår kände jag att jag var ovanligt trött hela dagen och idag så somnade jag vid 11 och vaknade upp nu klockan 15:00 då Karen kommer in i huset och säger "heeeej Matilda"..

Jag flyger upp ur sängen i vetskap om att jag inte strykit kläder eller nått, bara tvättat kläder, men jag hade kokat pasta som en lättare lunch och glömt bort att diska pannan, så kastade mig in i köket. Karen hinner titta på mig och fråga om jag mådde bra, men jag sa att jag kände mig lite hängig och trodde jag haft feber på morgonen och hon tog helt plötsligt sin hand på min panna och konstaterade att jag hade feber fortfarande, hon hällde upp en kopp med varmt vatten och något pulver med smak av citron och en sked honung i det.

 

Medans hon gjorde det såfixade jag till lite snabbt i köket men sa också att jag inte hunnit stryka kläderna alls man att dom var tvättade, hon tittade på mig och sa att det sulle jag verkligen inte oroa mig för utan jag skulle bums i säng och vila. Det kändes iallafall skönt att hon inte blev irriterad eller nå, utan hon log hela tiden oh bad mig skynda mig till sängs.

 

Barnen blev lite oroliga och har kommit titt som tätt för att se till att jag lever, de är verkligen super gulligt av dom! Ikväll ska även Karen göra Sheperd's pie till middag (det är fredag, jag lagar ingen middag då!) och det ska bli sjukt sjukt gott med det!!

 

Nåja, jag kanske får avboka hela ridturen imorgon och boka om det, käns lite synd då det är min höjdpunkt under veckan men jaa lika bra att inte riskera något..

 

Nu ska jag se om jag ska fortsätta sova eller om jag ska se nått på datorn,, uhm..

 

Aja, vi hörs!

Puss&Kyss

Ichigo

 

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: