Musiken underverk

2009-11-27 / 13:26:19

 

Musik är bland det käraste jag har. Och detta musik styckte är det absolut det vackraste jag vet. Det är så underbart och jag bara ler när jag lyssnar. Musiken kommer från en film som heter Princess mononoke eller Mononoke Hime som orginal titeln är på japanska och jag tror många utav er känner till denna film och har sett den.

 

Min bror fick ju insperation till sin tatuering från denna filmen och jag själv älskar filmen oerhört mycket och fann insperation från min bror och filmen. Sen blev väl mera min tatuering en konstant påminnelse och hyllning till världens mest underbara bror jag älskar så mycket. Viktor är en person som jag ser upp till, han är min största förebild och min bästa vän. Han vet hur man tar hand om sin lillasyster på bästa sätt och vi brukar alltid ha kul när vi hittar på nått tillsammans.

 

En sak är då säker, jag skulle vara totalt lost utan min kära storebror. <3

 

Viktors tatuering sitter på hans högra axel (orginalet =P)

&

 

 

min tatuering är på min högra sida, mellan revbenen och höften. (kopian =P)

 

Ska också tillägga att dessa små figurer är trä andar, eller kodama som dom heter på japanska. Dom är till för att skydda naturen och dess skönhet kan man väl säga. ;)

 

Kärlek till er alla!

 

//Ichigo



Kommentarer!
Postat av: krille

coolt=) de är grymma de små varelserna, fan längesedan man såg mononoke..

Kommenterat - 2009-11-28 / 12:47:17
Postat av: krille

mkt bra musikstycke..

Kommenterat - 2009-11-28 / 13:27:08
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: