Måndag och allt där till

2009-11-23 / 10:58:41

Ja idag är det åter måndag igen, måste erkänna det känns skönt. För under veckorna har jag alltid fullt upp och då som sagt, går tiden fortare=).

 

Hade ett litet bråk med lilltjejen imorse, hennnes attityd kan verkligen ta kål på mig ibland, finns det aldrig något slut?? Nåja, hon var frustread och arg över något jag inte riktigt hängde med på vad det var men hon tog ut det över allt och alla. Men jag förklara för henne att hade hon den tonen mot mig en gång till hade hon utegångs förbud efter det att hon kom hem från skolan. Dock blev det inte bättre just då och så fort Karl kom in i köket började hon käfta emot ännu mera. Stackars flicka, hon ligger risigt till nu om hon inte skärper sig. Men samtidigt så måste hon lära sig att det går inte att bete sig hur man vill till folk och att hela världen INTE kretsar kring henne.

 

Nåja, idag ska jag damsuga köket och vardags rummet, det har blivit skräpigt sedan dom hade fest här under lördagen, sen så är det att tvätta som vanligt, göra snyggt och rent på övervånigen, se till att barnen städar sina rum idag, följa med pojken till sin teater och Thaiqwando(?) och sen laga middag. Det kommer nog gå ganska smidigt skullle jag tippa på faktiskt.

 

Annars är det inte mycket speciellt som händer under veckan och tack och lov så har stormen seglat av till England. Så efter 4 dagars totalt tragiska stormväder är det äntligen lugnt igen. YAY!

 

Och joo, idag fyller Nils 21 år så ska passa på att önska grattis! =) Hoppas du får en fin och trevlig dag*kram*!

 

Nää ska man ta tag i allt och börja jobba nu??

Puss&kyss

Ichigo

 

 

 

Dagens outfit

Skjortan från Cubus
Koftan från Penny´s
Jeansen från JC
Midjebälte från Cubus
Klocka från New Look
Tofflor från Penny´s

Hehe.

Kommentarer!
Postat av: Therese

Hejsan! Tack för din fina kommentar! :) Värmer att veta att det finns så underbara människor däe ute som bryr sig om "främlingar". Visst är chihuahuor underbara!! Min lilleman, Zorro är dock allt annat än underbar idag. Han är nog inne i någon form av trotsperiod för han testar gränser hela tiden! Igår var han verkligen ett monster, först kissade han på ytterdörren..inifrån lägenheten, sedan toppade han det med att attackeraq mina fötter varje gång jag skulle gå någonstans, han kissade på överkastet, badrumsmatten, tuggade på bordsbenet, skällde på varenda litet ljud han hörde och till slut attackerade han min arm när jag sov. Till slut märkte man att till och med Diva, som i vanliga fall har väldigt hög toleransnivå mot hans valpfasoner tröttnade så hon röt till och då lyssnade han. Herregud Zorro får så mycket stimulans med lekar, långa promenader, tuggben osv men tja han är väl tonåring eller något. I går skulle jag mycket väl kunnat byta bort honom mot, tjs, en sten kanske :)

Hoppas du får en fin dag!

Kram Therese

Kommenterat - 2009-11-23 / 13:33:27  | URL - http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja nu är det inte länge kvar tills vi får ses igen!!

Kommenterat - 2009-11-23 / 13:37:23
Postat av: Anonym

Tai Kwon Do

Kommenterat - 2009-11-23 / 20:10:57
Postat av: Hanni

Vad söt du var! Grym outfit :D

Kommenterat - 2009-11-23 / 22:35:33  | URL - http://jannaha.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: