Julklappslista, 40års kalas och lugnet före stormen.

2009-11-21 / 17:55:03

Okey, nu är det många som vill byta julklappar med mig iår och jag har kommit till slutsatsen att jag verkligen inte ids sitta med detta "Byta julklappar för en viss summa man kommer överrens om-grejen"

 

Så nu har jag köpt julklappar till folk, och jag tänker berätta vilka. Om just DU inte är med på listan så är det just för att jag inte har råd och min ekonomi sa STOPP! Och om jag har köpt något åt dig ska du absolut inte känna dig tvingad att köpa något tillbaka, just för att man ska inte köpa julklappar för att köpa utan att de ska finnas en tanke bakom det hela och för att man verkligen vill, annars blir ju hela julklapps grejen fel!

 

Så jag har köpt åt vissa, och jag förväntar mig inget tillbaka, ge ger hellre än att få faktiskt! Bara så ni vet, så nu har vi löst det problemet!

 

Så vem har jag köpt till? Jo:

 

-Maja
-Magnus
-Nils
-Viktor
-Gun-Britt
-Christer
-Linn
-Ida
-Aron
-Kennes
-Macca
-David
-Rut
-Monika
-Hanna
-Nozz

 

Så, vad händer annars då? Jo Irland lider just nu av den värsta översvämningen på 30 år. Med andra ord, det går inte att ta sig från Galway.. ALLS! Vi är helt insnöade, eller ska jag säga invattnade.. HAHAH! Dålig jag är!

 

Men jaa, en del av Galway lider av översvämingen rejält, jag bor dock på den västra delen och vi ligger högre upp än vad södra delen gör så vi klarars hyfsat bra från allt vatten men de är ändå tillräckligt här. De har gått ut med en varning att ingen bör gå ut ikväll eftersom de kommer en ny omgång med regn. Just nu har vi bara lugnet före stormen, dock så börjar de blåsa upp en hel del just nu.

 

Idag hann jag även kika förbi stan en snabbis, hade lite ärenden att göra och fixade även lite julkort som Macca beställde med mig hem och jag lovat att fixa åt henne. Jag storstädade mitt rum vilket verkligen behövdes, de har varit risigit ett tag nu och kunde inte låta de se ut som de gjorde, speciellt inte då de ska vara 40 års kalas här ikväll.

 

Ni förstår, Gemma, Karens lillasyster fyller 40 år och kalaset ska hållas här i huset där jag bor. Så jag köpte en liten present åt henne. Jättesöta örhängan som  passar både till vardag och fest!

 

Ska bara ladda kameran nu så börjar allt snart!

 

Gemmas Present! Söta va!?

Puss&Kyss

Ichigo

 

 

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: