It's getting closer!

2009-11-19 / 15:19:16

Ja idag är de torsdag, imorgon börjar helgen typ efter kl 13:00.. Helt sjukt, det var ju precis nyss helg. Jag förstår inte att det går så här fort, verkligen såå fort..

 

Idag har jag verkligen haft massa att göra, torsdagar är alltid mest att göra. De ska damsugas, skura, damtorkas sopas, tömma alla soptunnor, diska, tvätta, stryka etc etc etc etc etc... Och nu är jag klar, hållt på sen klockan 10 och klockan är nu 13.00. Prefekt.

 

Ska hämta upp barnen från piano lektionerna kl 16:00 och det regnar sjukt mycket idag, plus att de tar 30-45 minuter att gå dit.. Wee! Nåja, ikväll ska hela familjen inklusive jag åka till Karens jobb och kolla på någon show som de anställda har fixat och tränat in, de ska bli väldigt kul, ett litet avbryt i vardagen.=)

 

Och vad jag ska göra i helgen har jag heller inte bestämt än, ska jag åka och rida eller åka in till stan i helgen eftersom jag sällan har råd med båda. Dock är jag i stan så finns det för mycket man vill handla i julsaker och jag kan inte ta med mig nå mer hem då väskan redan väger för mycket. Åker jag och rider så jaa, det kostar det också, men väldigt mysigt och trevligt. =)

 

Nåja en annan sak jag tänk på är ju julkalender..

Nästa vecka, eller jaa veckan där efter på måndag det är ju första advent, och sen är det helt plötsligt första december och julkalendern får en ny omgång på SVT. Dock verkar den suga rätt så rejält årets kalender, men jag älskar traditionen av julkalendern. Så iår har jag bestämt mig för att se om en gammal goding istället. Mysteriet på Greveholm, Diselråttor & Sjömansmöss, Jul i Kapelum, Julens Hjältar, vilken tycker ni jag ska se? Men det ska bli mysigt!=)

 

Idag ringde jag även Rut för att se hur det stog till med damen. För er som inte vet vem Rut är så är det min mormors syster, och jag har en väldigt fin relation med denna underbara dam som jag inprencip hela livet sett som en extra mormor typ. Jag besökte henne ofta när jag var liten och kunde spendera timmar där.  Hon är en väldigt rar kvinna som börjar komma upp i åren nu och mår inte allt för bra nu för tiden, vissa dagar bättre, andra sämre som hon själv uttryckte sig. Jag blev självklart orolig över detta och skickade henne ett vykort förra veckan så hon vet att jag tänker på henne. Men idag kände jag bara att jag var tvungen att ringa henne en snabbis för att själv höra hur hon mår.

Under omständigheterna mår hon ändå ganska bra och lät iallafall väldigt glad när jag talade med henne. Hon berättade hon tomt hon tyckte det var när jag inte är hemma, och att hon längtade tills hon fick träffa mig till jul. Hon grät nästan när hon sa det, och de gjorde jag nästan också. Jag har inte varit och hälsa på henne allt för ofta men ändå gått dit lite då och då när jag befunnit mig i Måttsund, trots allt är vi nästan grannar. Men efter att fått prata med henne så kände jag att jag verkligen saknar Rut och längtar tills jag får gå dit till henne med julklappen jag köpt åt henne. De kommer nog göra henne glad!

 

Jag vet att jag tjatar hela tiden om att få komma hem till jul. Och de är inte det att jag vantrivs här, de gör jag inte, men jag har mina upp och ner dagar med barnen, eller jaa, dom har problem med varandra. Deras konstanta bråk kan göra mig helt knäpp, och de är inte en gång om dag utan 100000 gånger om dagen det bråkas vilket gör mig halv nervig och inte heller är det kul för varken dom eller mig när jag måste stampa ner foten i golvet och säga ifrån och om dom inte gör som jag säger blir det bums i säng och där stannar dom tills Karen eller Karl kommer hem. Men Conal och Caomihe är verkligen supermysiga egentligen, de är två ändå väldigt väluppfostrade barn som är lite vimsiga, men vem är inte det.

 

Men jag har ändå hemlängtan specillt nu när de snart är december, december förstår ni är min månad på året, de är jul, man får tända ljus, massa familjetid, min födelsedag, lov och ledighet, en månad fylld med tro hopp och kärlek. Det är de jag vill ha nu, jag vill busa runt i snön med min hund, ta promenader i den underbara kylan, tända en massa ljus, sätta på nån bra tv-serie och lägga sig i soffan med Nozz och en varm kopp te och bara njuta. Jag längtar efter mina vänner så vi alla får göra en liten uppdatering på vad som hänt se i sommras, hur har alla det, är det något nytt som har hänt?

 

Jag längtar tills jag får krama om mina kusiner, min moster, mami&papi och viktor, och krama om Rut och önska alla en God Jul! Försöker så gott jag kan hitta julkänslan hära, och så länge jag håller mig upptagen med att planera julmyset i kyrkstugan, kolla alla julklappar och julrim för typ tusendegången, räkna dagarna och prata med folk om hur kul vi ska ha det så funkar det för mig, då känns det som att tiden går mycket snabbare och jag behöver inte vänta så länge!

 

Jag tror att iår kommer vara bli bästa julen någonsin. Jag har planera in en massa som ska göras fast mesta dels av tiden har gått till att planera in tid med familj och släkt, för det är dom i första hand jag vill umgås med jul och sen självklart så vill jag träffa mina väner men ni måste säga till typ snart så vi får fixa till vilka dagar och så. Några av er har jag redan planerat in tid med eftersom vissa inte är hemma så länge och jag vill hinna träffa så många som möjligt.

 

Saknar er, en massa massa mycket!

Puss och kram!

Ichigo

Kommentarer!
Postat av: Anonym

MYSTERIET PÅ GREVEHOOOOLM!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D Det finns ju ingen bättre julkalender =)...



Saknar dig gumman :S Åååh sitter här och är nostalgisk och saknar alla mina gummor... <3 ENSCHAMT när Stoffer är på sittning och jag måste plugga duggaplugg...

Kommenterat - 2009-11-19 / 18:03:05  | URL - http://linnlaarsson.blogg.se/
Postat av: emma

jag röstar också på mysteriet på greveholm...



i alla fall, det där om att längta till lek i snön med hunden...det finns ingen snö här, det är regn :/

Kommenterat - 2009-11-23 / 18:53:45
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: