Första soliga dagen på 2 veckor.

2009-11-28 / 13:42:25

Nu har allt oväder från Atlanten lugnat ner sig. Vi har haft två veckors regn och en vecka storm och oväder.

Jag var sjukt glad när jag vakande i morse och insåg att det inte regnade, WOHO!! Jag får åka och rida! Och det var den bästa ritt någonsin, hästarna var pigga och glada och Colum(killen jag brukar rida ut med) vi var både lite halv goofy och tyckte att vi skulle busa med hästarna totalt. Vi hoppade över "hinder" som egentligen var gammla tunnor som låg på visa småvägar och över stora stockar och träd. Det var totalt awesome! Vi hade så kul och fort gick det, det slutade också med att under en tidpunkt så försökte min häst bocka av mig och skenade iväg med mig, men jag måste erkänna att jag knappt brydde mig. Det var så underbart att känna vinden mot ansiktet med en häst under sig och det enda du hör är ljudet av hovarna som slår mot marken som en vacker melodi.

 

Vi red upp på en vädigt hög oh brant kulle för att han ville visa mig en enormt vacker utsikt. Det var så himmla vackert, jag bara myste och han erbjöd sig att ta ett kort på mig då jag för en gångs skull hade mig mig kameran(!!).

 

Efter den totalt vilda turen så tog vi en lång skritt hem så hästarna fick lugna ner sig och vila lite. Vi pratade lite om olika event som kommer upp i Galway under december och han visste att jag fyllde år i december eftersom jag berättat det för några veckor sen så han frågade vilket datum och jag svarade 11 dec. Han frågade om jag hade några planer på att gå ut och jag sa att jag ännu inte var säker på det men han erbjöd sig att skrapa ihop lite människor så kunde vi alla gå ut och fira. Det gjorde mig asglad verkligen! Så nu jag har mina planer fixade för min födelsedag vilket är jätte roligt verkligen! WEEE! Känns skönt att ha hittat lite folk nu man börjar lära känna mer och mer. Man ska inte vara för hastig när man hittar nya kontakter, om man lär känna en person långsamt, lite i taget så är man oftast vänner längre, iallafall enligt min erfarenhet.

 

Ikväll så ska jag följa med på en katolsk gudstjänst. Caomihe ska konfimera sig i mars och nu har tydligen det börjats med alla förberedelser. Det är ju lite annolunda än vad vi har i Sverige som protestanter, när vi konfimeras är vi 14-15 år gammla och här på Irland är man 11-12 år gammal. Men det ska bli spännande att se vad det är för skillnader.=)

 

Sen skulle jag behöva uppsöka en tandläkare, har jätteont i en tand, undrar om den gårr sönder eller nått, har verkligen kalasont! =(

 

 

Jag och Guinness

 

Puss&Kyss

Ichigo

 

Kommentarer!
Postat av: Linkan

Nååågot vacker bild! =) <3

Kommenterat - 2009-11-30 / 12:39:07
Postat av: Elin E

Vad gött att du hittar folk att umgås med! Hoppas verkligen att din födelsedag blir rolig :D Nu är det ju visserligen ett tag kvar men ändå ;)



Ha det bäst Dockan! <3

Kommenterat - 2009-11-30 / 13:26:10  | URL - http://mountainqueen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: