. . .

2009-11-17 / 13:24:54

Ljudet av en polisbil kommer närmare, ljudet blir högre och högre, jag vänder mig om till dom jag står med och frågar vad som händer, dom tittar på mig med leende och säger vi ses snart... Jag står stum och förvirrad, vad är de för ljud? Men de ändras ju de låter precis som.... min väckarklocka... sakta men säker vaknar jag upp från drömmarnas värld, laptopen har som vanligt slagit av sig under natten så den gav mig inte allt för mycket ljus.. Halvt somdruken och morgontrött fumlar jag med klockan och lyckas få tyst på den. 06:53 står det på mobilen.. Jag går in på larm menyn och bestämmer mig för att slumra om i 7 minuter till..

 

07:00 skriker klockan åter igen, jag fumlar runt i sängen tills jag hittar telefonen under min kudde och känner hur vimmelkantig jag är, vill bara somna om på min otroligt sköna kudde men vet att barnen behöver mig samt att Karen inte alls skulle bli glad på mig om jag försov mig. Med tunga steg försöker jag hitta mina mjukisbyxor, drar på mig min sportbh och en förstort linne på det, samt en kofta. Stapplar fram till toaletten och borstar tänderna. Tittar mig själv i spegeln och inser jag ser ut som en troll varje morgon.. Håret står åt alla håll och mitt trötta ansikts utttyck gör nog inte saken bättre.

 

Jag kommer ihåg att jag aldrig frågade Caomihe vad hon skulle ha för lunch till skolan idag så tar mig upp till övervåningen och väcker henne försiktigt. Hon säger något som låter som "Miniorange and seriel(?)" jag tar det som svar och går ner igen in i köket.

 

Jag börjar med att skala morötterna och skära dom i skivor och stoppa ner dom i en kokpanna med vatten, slår på ugnen och stoppar in det djupfrysta varmkorvbrödet, kastar in en varmkorv i micron, tar fram och häller upp i två små små burkar med något slags frukostflinge aktigt och ta fram en klementin, fyller två flaskor med vatten, ta fram en yogurt, Liga kakorna och sen packar jag ner allt i varsin lunchlåda allt eftersom det blir klart.

 

Jag går och väcker barnen 07:15 och då gäller de att få fart på dom så dom stiger upp medans man står i dörröppningen, vilket alltid går bra med Conal, däremot Caomihe får man kämpa lite mera med.

 

Till slut är alla uppe och springer runt och yrar och stressar runt. Karen frågar om jag kan laga middagen nu på morgonen så kan jag följa med in till stan då hon och barnen ska in idag. Motvilligt säger jag okey, men helst vill jag bara ligga och läsa en bok eller nått. Nåja en tur in till stan kan val inte skada.

 

Så iallafall följer jag med barnen till bussen och efter att ha sett till att dom kom med den gick jag på en 30 minuters promenad innan jag gick hem. Kändes skönt att få lite friskluft på morgonen, man kommer igång lite mera då. När jag kom tillbaka in genom dörren så började jag med middagen, och tvätta kläder och blekte handfatet i köket. Så klockan är nu drygt 11:30 och jag har middagen klar... Bra jobbat säger jag bara.

 

Så nu ligger jag i min säng och småfryser lite och känner mig lagmot små trött. Sista jag ska göra innan barnen kommer hem är att städa ugnarna och stryka kläder, vilket inte kommer ta allt för lång tid, 45 min kanske?

Lägger även upp lite bilder jag tog på söndags promenad:

Mysig liten väg jag hittade

Mitten av november och grönt gräs ;)

The Bay

Efter många om och med har jag äntligen blivit klar med halsduken! Varm och go är det.
Och en annan rolig sak, ni ser att den är randig men jag har använt ett och samma garn hela tiden, garnet var redan färgat sådär läckert=)

Puss&Kyss

Ichigo

 

Kommentarer!
Postat av: Maja

Haha vet du? Jag drömde om dig inatt! Jag drömde att du precis hade flyttat hem, till världens finaste lägenhet på udden. Inte din vanliga alltså, utan en annan som var nästan ännu finare! Och det var sommar och jättefint, och jag kom hem till dig för att vi skulle typ laga mat och kolla på film eller nåt. Inget speciellt egentligen, men mysigt! Hihihi.

Kommenterat - 2009-11-17 / 15:57:22
Postat av: Ichigo

I WANT!

Kommenterat - 2009-11-17 / 16:07:09  | URL - http://ichigogoesirish.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snygg halsduk gumman! :D

Kommenterat - 2009-11-17 / 21:03:22  | URL - http://linnlaarsson.blogg.se/
Postat av: Hanni

Åh så mysig halsduk!

Och jag skäms ju typ när jag får höra allt du göra.. känner mig kass som ligger i soffan och käkar cheezballs ^^'

Puss!

Kommenterat - 2009-11-18 / 14:28:29  | URL - http://jannaha.blogg
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: