Twilight...

2009-12-04 / 21:02:20

Hysterin om Twilight är så gått som omöjlig att gå miste om, men jag har gjort som vanligt när någon film eller bok blir så bra att hela världen skriker. Jag tar avstånd ifrån det tills det lunat sig lite. Jag gjorde det med Harry Potter när böckerna kom ut. Jag tror inte jag såg första filmen för än den 3dje kom ut, läste inte boken för än typ 3-4 år sen. Jag gillar inte hysterier helt enkelt, det blir för sliskigt..

 

Men jaaa, barnen har gnällt på mig att se denna film iallafall sen jag typ kom hit och nu när New Moon kommit ut på bio och dom var och såg den blev det ännu värre. Men jaa, jag sa till slut okey och suttit och sett första filmen.

 

Så, är jag:

Imponerad? Njaaa, inte direkt.

Gillar den? Ja, den är ändå bra gjord, men inget över det vanliga.

Bra story? Jaa jag gillade storyn väldigt mycket faktiskt och jag övervägar att läsa böckerna, men isåfall på engelska.

Förälskad i vampyren el. varulven? Nej, absolut inte. Engelsmannen är ganska snygg och jag gillar att hans amerkanska dialekt låter så mjuk och fin. Hörs inte att han är från London. Varulvs pojken verkar vara allmänt jobbigt pojkig och fjortis i allmänhet.

Har jag då fallit i fällan för Twilight? Ja det måste jag kanske erkänna.

Tänker jag bli hysterisk om det? Nej och åter nej. Det är en bra film men bra story, jag tänker inte bli hysterisk över skiten...

 

 

Så med andra ord, jaaa den var helt okey, storyn var ganska så bra och Edward var vacker att titta på. Det är synd att det inte finns män som Edward.

 

Hade ju inte sagt nej till nån som ser ut att vara så bra på kyssas ;), skulle inte säga nej till hans överkropp eller hans ögon.

 

Hehe aja.

Ska pysa och göra annat.

Puss&Kyss

 

 

Och tro nu inte att jag har blivit frälst i vampyrer!! 
Jag har alltid gillat vampyrer, iallafall sen Buffy startade, men jag har ju redan en paxad vampyr jag verkligen skulle säga nej till... Spike.. MUMS!

 

Kommentarer!
Postat av: Therese

Ja jag tror också att de passat alldeles utmärkt ihop!! :) Verkar lite småknäppa båda två!



Jag har också svårt för överhypade filmer / böcker. Jag var sent på det, men började läsa twilightböckerna i somras och herregud så bra de var! Såg den första filmen sen och den kom inte ens i närheten av böckerna! Rekommenderar innerligt varmt att du läser serien för de är magiska! :)

Kramar

Kommenterat - 2009-12-04 / 23:50:20  | URL - http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Maja

Nu blir David glad!

Kommenterat - 2009-12-05 / 00:38:52
Postat av: Ida

Haha, ja det kommer han bli!

Men vilken tur att Buffy fortfarande är bäst! Eller?

Kommenterat - 2009-12-05 / 12:20:59
Postat av: Matilda

Buffy är bäst!

Kommenterat - 2009-12-05 / 12:44:35  | URL - http://ichigogoesirish.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag försöker övertyga alla hahaha för ärligt talat så tyckte jag att filmen var en smula amatörmässig och de missar 3/4 av allt viktigt som faktiskt händer i boken, dessutom är karaktärerna annorlunda i boken. Man förstår dem mer på något vis. Och efter att ha läst alla böckerna är jag helt klart med i team Jacob ;) även om jag i vanliga fall är en sucker(wow vilket ordval) för vampyrer ;)

Kommenterat - 2009-12-05 / 13:14:52  | URL - http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Linkan

Ååh Ichi, läs böckerna! =) Filmerna är amatörmässiga, missar en hel del, men shit! ;) Böckerna <3.

Kommenterat - 2009-12-07 / 19:24:31
Postat av: Nils

Men Therese! Jacob blir kär i en nyfödd baby! Hur sexigt är det på en skala? Nej tackar vet jag Edward ;)

Kommenterat - 2009-12-11 / 00:24:18  | URL - http://stannakvar.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: