Torsdag - fullt upp och 8 dagar kvar.

2009-12-03 / 12:56:09

Jag har verkligen tagit en super seg morgon. Jag brukar egentligen börja med storstädandet redan klockan 10, men jag var så hungrig och bestämde mig för att göra lite ägg och grönsaker till frukost. Så medans jag åt såg jag samtidigt på Gilmore Girls och blev fast tills nu. Klockan är nu 11:30 och ska sätta igång med allt damsugande och skurande etc etc. Kommer vara klar vid 13- tiden skulle jag tippa på.

 

Idag så har barnen piano lektion så ska hämta upp dom klockan 16 vid Cappah stores. Dvs, 45 minuters gångsavstånd från där vi bor, så en lite promenad ska bli skönt att ta. Sedan så ska både Karen och Karl ut ikväll så jag är barnvakt. Så det blir middag på Morelliz för mig och barnen, dvs curry chips.. Bleeh, inte så sugen på det alls. Funderar på att göra nå eget istället, typ ris och ärtsidor, ååh det lät gott. Jaa ris och ärtsidor blir det ikväll! :D

 

Kollade som vanligt på morgonen också på julkalendern, Mysteriet på Greveholm. Den är ju så sjukt söööööt alltså! Så tredje avsnittet, så nu har jag bara 21 avsnitt kvar ;). Jag börjar verkligen längta till jul nu, försöker få julkänslan genom att lyssna på massa julmusik, dricka massa te, försöka hitta massa mysfaktorer!!

 

Om ni bara kunde förstå hur kul det ska bli att komma hem ett tag, satt och pratade med mamma och pappa på skype imorse och mamma riktade webbcamen ut genom fönstret. Bara att se all snö där ute, den underbara soluppgången fick mig till eld och lågor!!! Inte länge kvar nu alltså! Jag vill bara att veckorna ska gå ännu fortare än vad dom gör, men inse, det är helg igen imorgon! Helt supergalet!!

 

Men som jag sa så är jag typ barnvakt ikväll då Karen och Karl ska ut ikväll vilket inte var allt för kul för min del. Jag hatar att vara barnvakt på torsdagar. Det är min fullaste dag och jag vet att nu när jag sätter igång så kommer jag inte ha en lugn stund för än jag går och lägger mig ikväll. Först ska jag städa hela huset, sen ska jag göra mig lunch, städa lite i mitt rum, iallafall det jag hinner, sen så ska jag gå i 45 min och hämta barnen, sen förhoppningsvis så åker vi buss tillbaka, om nu bussen stannar.. Ja sen så när dom kommer hem så ska dom hinna varva ner och göra en massa, jag ska fortsätta städa mitt rum så länge jag hinner, sen ska jag iväg till Molleriz med barnen, äta middag med dom. Sen när vi kommer tillbaka så ska jag göra mig mat själv också. Sen så är det att vara barnvakt hela kvällen till barnen. Conals läggdags är kl 21:00 och Caomihe 21:30.

 

Så efter 21:30 är jag ledig ikväll, lite tröttsamt, men men. Så Macca om du läser detta, så tyvärr men jag tror inte jag hinner prata ikväll, vi får väl prata nån annan dag. =(

 

Nåja, ska väl inte klaga för mycket, men jag vet att jag kommer vara galet trött imorgon, tur att jag då bara har tvätten att göra då. Sedan på lördag ska jag förhoppningsvis åka och rida, och söndag ska jag slöa inne på mitt rum hela dagen som vanligt.

 

Om du har en advents kalender av något slag? en chokald kalender, tv-julkalender eller kanske rent av en hemma gjord en? Vad fanns bakom din lucka idag?

-För mig fanns en julgran.

Vad ska ni människor som faktiskt följer mig blogg göra i helgen? Har ni något spännande att berätta om eran helg?=)

 

Puss&Kyss

Ichigo

 

 

 

P.S: 8 dagar kvar till min födelsedag!

 

Kommentarer!
Postat av: Linkan

Jag ska ha en julhelg! :D På lördag blir det julbak, pepparkakshus, pepparkakor och lussebullar, och så förmodligen julkonsert på söndagen! :D Annars ska jag bara plugga, sova och träna, som vanligt då! =)



Jag måste skaffa en julkalender!!!!!!!!! ;P <3

Kommenterat - 2009-12-03 / 15:12:03
Postat av: Matilda

åhh fullt upp med andra ord!;)

Kommenterat - 2009-12-03 / 15:40:57  | URL - http://ichigogoesirish.blogg.se/
Postat av: emma

det fanns en måne bakom min chokla'kalender :P



i helgen ska jag slappa/sova och plugga lite och spela piano....ha det bra :D

Kommenterat - 2009-12-04 / 17:48:14
Postat av: Matilda

Ååh låter himmla mysigt! Lycka till med pianot!:)

Kommenterat - 2009-12-04 / 18:15:20  | URL - http://ichigogoesirish.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: