Snälla barn, Fru Edberg och kyckling.

2009-12-02 / 20:59:04

Idag har varit en sån här ganska seg dag igen. Haft lite att göra i allmänhet och det saker jag hade på agendan gick fort att göra. Först tvätta kläder, vilket var endast en tvätt, sedan torka skinnmöblerna, laga middag..

 

Jag låg smått och läste en bok och satt och surfade på internet i väntan på att Elin skulle ringa mig på skype. Och det gjorde hon! Jag blev så glad att jag knappt kunde sluta prata, as usal.. Jag har inte pratat med henne sedan bröllopet och det var verkligen härligt att höra hennes röst. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Killar, giftemål, husdjur, kärlek, spöken, utbildningar.

 

Joo btw, för er som är intresserade är min julkalender iår den underbara klassikern Mysteriet på Greveholm. Den känns lite småtöntig men ändå söt. Dom var ju inte bäst på att välja skådespelare som ska spela familjen som flyttar in på skottet, för den yngsta flickan är den enda som inte pratar skånska. Med andra ord, det låter superflum XD

 

Men den är ändå sööt. It brings back the memories =)

 

Jag har inte så mycket att tillägga idag faktiskt. Jag gjorde kyckling i ugn idag med palsternackor och morötter! Mumma så gått det är! Fantastiskt! Jag älskar att stå i köket och laga mat, det är verkligen supermysigt och speciellt då man ser att de blir gott så blir det ännu bättre.

 

Barnen har skött sig superbra idag igen, jag är nästan chokad, men det är sjukt underbart alltså! Det är inga onödiga skrik eller skrän, bara lugnt och stilla och dom hjälps åt med allt. Så underbart mysigt! =)

 

Aja, ni får nöja er med detta tills vidare!

 

Puss och kyss!

Ichigo

Kommentarer!
Postat av: Ida

Klart hon är skåning! Hon gick på min kusins gymnasieskola. Och de andra barnen pratar ju heller inte så extreeem skånska! Mysteriet på greveholm <3

Kommenterat - 2009-12-02 / 22:26:41
Postat av: Matilda

Men hon låter inte alls skåning. Låter som hon försöker prata skånska men misslyckas XD LOL

Kommenterat - 2009-12-02 / 22:28:09  | URL - http://ichigogoesirish.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: