Resa + packning = kortslutning i hjärnan..

2009-12-20 / 21:45:11

Om jag reser själv, eller utan mina päron så brukar jag bli allmänt galen i huvdet före avresan.

 

Minns ni hur jag hade panik före jag åkte till Irland? Tänk då vad jag har när jag reser från Irland. Jag har packat om min väska typ tusen gånger ikväll för att få det under 20 kg, MEN det mest roliga av allt är att jag inte ens har en våg här. Så Karl har fått hjälpa mig att gissa mig fram till vikten vilket jag nu tror kommer att gå igenom.  Det är maxat 20 kg nu men mest troligt under det tack och lov. Så har inga kläder med mig hem typ bara underkläder och en skjorta jag lovat bort till Macca. Annars är det julklappar och massa annat som sak med hem. Och en stor julklapp från Karen, Karl, Conal och Caomihe till min mor och far som också ska packas ner..

 

"Hujeda mig" vilket besvär det är att resa. Jag säger som Maja, man känner sig som en "ensam apelsin som guppar runt i Atlanten.."

 

Jag försöker verkligen lugna ner mig, för jag vet att jag kommer hem och att allt kommer gå bra, jag är inte längre så orolig över väskan eftersom ändå känns väldigt lätt. Men jag har allmänna svårigheter med att varva ner och det har jag ju alltid haft. Stress är min största svaghet, det är frukansvärt att stressa upp sig för småsaker som jag alltid gör. För känslan i allmänt är väldigt obehaglig och kan nästan jämnföras med en panikångest attack då man känner sig inträngd, får svårt med att andas och hjärtklappning.

 

JAG TROR att allt kommer gå superbra på tisdag, jag kommer komma hem i tid och det kommer bli kalasbra allt och så kommer jag sitta där och fundera vad jag egentligen oroade mig för.

 

 

Imorgon är det måndag, då är följande:

 

1.Väcka barnen och göra deras lunch och frukost.

2. Sopa golven

3. Tvätta

4. Mattias kommer hit

5. Laga middag

6. Vara hyper i allmänhet.

 

Okey, egentligen sa Karen att jag inte behövde göra några sysslor alls förutom middagen imorgon, men jag vet hur jag är, jag behöver ha nått att fingra med annars blir jag tokig. Sedan kommer Mattias tidigt under eftermiddag då han ska sova över här och vi åker tillsammans till Dublin på morgonen och sedan till stockholm  med samma plan! Awesome.

 

Så jag ska göra kyckling i ugnen så Mattias kommer få värsta go' middagen!

 

Annars har helgen btw varit väldigt lugn, familjen var i Dublin och jag var och red på lördag vilket var det enda vettiga jag gjort. Joo, jag städade lite i huset idag, fast det är söndag, för att jag hade så enormt sjukt äckligt tråkigt. Så organiserade hela Conals garderob vilket såg ut dom "andra världskriget". Sedan tvättade jag lite tvätt som fanns från fredageftermiddagen och strök undan sjukt mycket kläder! Men inse, jag kommer ha väldigt lite tvätt imorgon vilket kommer vara VÄLDIGT skönt! Karen var så väldigt glad när hon fick se detta och sa att jag verkligen inte hade behövt göra det, men jaa, jag hade tråkigt..

 

Vi hade båda två en väldigt tröttsam och sliten dag så därför ser vi ut som vi gör.. 
Men jaa för er som inte vet hur Mattias är så är det han på bilden ;)

Dröm sött!

Puss&Kyss

Ichigo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: