Okey, då var det dags

2009-12-15 / 19:37:07

Okey kära läsare.

Kollade faktiskt statestiken förra veckan, jag hade drygt 60 st läsare, awesome. ;)

 

Nåja såhär var det då, jag fyllde 20 år gammal på fredagen. Tack btw för alla grattis meddelanden och tack till er som skickade kort och paket till Irland!

Well, jag var ledig under fredagen så behövde inte väcka barnen eller tvätta, vilket var skönt, men jag vaknade ändå kring 7-tiden och hade svårt att somna om efter det, men försökte tappert. När jag hörde att alla åkte från huset steg jag upp och började äta frukost. Till min förvåning ligger det en rosa kuvert på bordet och ett sött litet svart paket brevid. Jag öppnar kortet och läser och ser att var och en i familjen har skrivit en liten grattis hälsning och tackar för all extra saker jag gör runt huset som dom aldrig ber mig om, bara för att det ska vara lite extra fint, och för all hjälp dom av mig överhuvdtaget. Det värmde och jag kände verkligen att jaa, det lilla extra man ger syns iallafall i slutändan. Och i det söta lilla paketet ligger ett väldigt vackert halsband, men 2 stora lila stenar. (Ska lägga upp en bild så fort jag hittar min sladd till kameran.)

 

Jag satte mig framför datorn och funderade var jag skulle göra, klockan var ändå bara typ 8 på morgonen och jag bestämde mig för att åka och rida. Så jag ringde Sandra och hon sa om jag kom klockan 10 så var det inga problem. Så jag slängde på mig ridkläderna och ringde en taxi. Jag åkte upp dit och träffade Colum som vanligt och han grattade mig, haha tänka sig att han kom ihåg, häftigt:P.

 

Well vi tog en tokig ritt och hade kalaskul, men han berättade att han skulle på en hopptävling under kvällen med två av hans hästar och två av Sandras hästar så han visste inte om han skulle hinna ut på krogen. Nåja han skulle ringa sa han. Väl tillbaka på stallet så träffar jag Sandra och hon har en annan elev med sig som just avslutat sin privat lektion och så tittar hon på mig och ber mig komma till henne. Då presenterar hon mig för tjejen hon står brevid och säger att denna tjej heter Svenja, hon är från Tyskland jobbar också som au pair.

 

LOL- tänkte jag men vi hälsade och bytte nummer på en gång och visade sig att Svenja är lika gammal som mig och har sin födelsedag på onsdag och bor 2 km från mig. PERFEKT!

 

Under eftermiddagen gjorde jag mig iorning för kvällen men fick dock aldrig tag i Colum, blev sent med hoppningen tror jag, men till min stora förvåning så ringer Svenja och säger att hon och några andra Au Pairer ska ut på krogen och ville kolla om jag ville hänga med. Klart jag ville det! Så väl på krogen träffade jag en annan svensk, en fransk tjej och fyra från tyskland. AWESOME!

 

Vi satt på en pub och lyssnade på ett band, sedan gick vi vidare till CUBA vilket är ett dansställe.. tråkigt som as typ, så vi gick tillbaka till pubben vi varit på innan, The Kings Head. Jag klickade jättemycket med Svenja och hennes tyska kompis Heidi. Vi gick på stan dagen efter också och hade det jättemysigt.

 

Så kul att träffa nya människor nu! WOHO!

 

Lördagen gjorde jag inte allt för mycket förutom att då traska på stan med tyskorna, vi gick ut och åt middag på söndagkväll som en födelsedags middag för min del! Supermys!

 

 

Jaa det här blev en kort uppdatering men jaaa, ni får klara er med den!

Kommentarer!
Postat av: Hanni

Aww.. Mysigt :)

Grattis i efterskott stumpan! :*

Kommenterat - 2009-12-16 / 17:48:06  | URL - http://jannaha.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: