Everybody goes awww

2009-12-01 / 21:54:39

TITTA, TITTA TITTA!!

 

Jag har fått en choklad julkalender av familjen!!:D

 

Jag blev jätteglad! Vad supermys! TIHI!

 

 

Jag hoppas jag aldrig växer ifrån att ha julkalendrar! Även om jag får barn så vill jag fortsätta ha min egna julkalender, det är ju verkligen supergulligt, mysigt och tradition. Jag hoppas jag aldrig växerifrån dessa goofy små julsaker som jag alltid haft.

 

Fast vet ni vad, jag tror jag skulle för skojs skull göra en helt egen julkalender när jag får barn och familj! Tänk vad spännande, oj den idén ska jag klura på!

 

En annan kul jultradition är att varje julaftonmorgon så får jag och Viktor en julsäck fylld med godis och en liten julklapp. Och varje år då man påminner mamma och pappa om det lagomt före jul så frågar dom alltid "Har ni inte växt ifrån det än?" Och jag svarar alltid såklart nej! För det är en tradition som betyder så mycket för mig och jag hoppas jag och Viktor får ha kvar den så länge som möjligt. Och från och med iår så kommer vi börja med en ny tradition, vilket är någon som vi kallar "Hemliga tomten", en idé jag fick från min irlänska familj.

 

Det är så här, min släkt, är stor släkt, så varje jul är vi ungefär, 10-12 stycken på julafton och sen har man ju kompisar man vill också ge julklappar. Ni kanske förstår att det blir dyrt att köpa till alla och ekonomin funkar inte alls. Så iår så ska vi göra såhär att alla drar en lapp där det står ett namn, och det namnet man får den ska man köpa julklapp till. Så på så sätt vi köper bara en julklapp men alla får en, vilket ni måste erkänna är rätt smart sak!

 

Dock har jag redan köpt till hela min familj innan vi bestämde detta så Mami&Papi och Viktor kommer få sina julklappar från mig då vi äter julaftons frukosten och myser då! Vilket kommer vara supermysigt tror jag!

 

Jag älskar julen, då jag får vara med min familj och släkt och bara ha det mysig, en tid då alla träffas och bara pratar och tar igen och berättar vad som hänt på sistone, pratar gammla minnen, skrattar och har det kul.

Det betyder allt för mig, så länge min familj mår bra, mår jag bra.

 

Så med det sagt så ska jag nu krypa in i min mysiga pyamas, koka en kopp te, och titta på en gammal julkalender, Mysteriet på Greveholm! Jag vill ha en mysig julkalender iår som jag älskade när jag var liten!

 

Under december månad blir jag som en 10 åring igen, jag verkligen älskar jul och allt är så vackert dåå!! Åååh jag tror jag dör så vackert allt är!!

 

Ha en helt underbar första advent!

 

Puss&kyss

Ichigo

Kommentarer!
Postat av: Elin E

Haha, vad söt du är Matilda! Men jag vet precis hur det är. Här hemma har vi julpyntat lite och tänder ljus och allt är sååå mysigt! Och ang ditt inlägg i min blogg: Det hoppas jag verkligen att vi kommer att vara, det skulle bli oerhört tomt utan vår jordgubbsdocka! ;D Och vi vill jättegärna kolla in bilderna du tog!!



Och sen bör du vara försiktig med vad du låter mig göra, för jag kan ta äktenskapsmäklandet på stort allvar! ;) Har mejlat dig nu by the way! Älskar dig gumman, vi syns snart på skype. Puss!

Kommenterat - 2009-12-02 / 08:33:46  | URL - http://mountainqueen.blogg.se/
Postat av: Helen

Mysig blogg :) Hoppas du får en bra dag!

Kommenterat - 2009-12-02 / 09:33:54  | URL - http://helendesiree.blogg.se/
Postat av: Elin E

Höhö, du ska nog få se baby! Kristen kille there is! Puss

Kommenterat - 2009-12-02 / 09:49:43  | URL - http://mountainqueen.blogg.se/
Postat av: Ida

Gilla!!! Jag älskar också julen :)

Kommenterat - 2009-12-02 / 10:06:31
Postat av: Carro

FIn blogg :)

Kommenterat - 2009-12-02 / 16:40:20  | URL - http://carzzo.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: