Dear winter..

2009-12-01 / 19:03:21

Igårkväll var tanken jag skulle uppdatera mig men jag däckade redan vid 19:30. Anledning? Frukansvärd migrän attack, ni vet, en sådn där då man bara vill ligga och gråta för allt det man är värd. Så jag var tvungen att somna då, men det var såå skönt. För när jag vakande imorse så kände jag mig så utvilad och glad!

 

Jag steg upp och klädde på mig och sedan gick in i köket för att göra barnens lunch. Jag väckte dom och hela morgonen var som så smidig och allt gick så himmla bra och sedan gick jag med dom till busshållplatsen och sen gick jag och handlade på morgonen det vi behövde, typ morötter och sånt.

 

Jag kom tillbaka och kollade i agendan vad som skulle göras idag, det var inte mycket alls, tvätten, bleka "the sink" som jag ej kan komma på vad det är på svenska..  Så jag tänkte när jag stoppat på tvätten och fixat det andra om jag inte skulle ta mig en mysig morgon promenad? Haha, misslyckat så in i norden! Så fort jag öppnade dörren så pissregnade det.. Men SUG vad tråkigt!!  Så det har regnat hela dagen, så istället tog jag en bok och läste en stund, surfade runt på internet och väntade in på barnens hemkomst.

 

Jag strök lite kläder efter som allt blev klart och förberedde grönsaker till middagen som Karl ska göra ikväll och precis då jag var klar med allt och torkat bänkarna så kom barnen hem och de ville ha pancakes, eller plättar som det heter på svenska.

 

Jag blev lite halvnervös, jag ska vara ärlig med er, jag har bara gjort plättar en gång i mitt liv, för typ 2 år sen.. Men lilltjejen hade ett enkelt recept och vi alla 3 hjälptes åt och det gick så smidigt allt, Conal och Caomihe var så duktiga! Snacka om jag är stolt alltså(!!!) dom har inte bråkat på HELA DAGEN!! Det är så fantastiskt och jag har berömt dom så mycket och bara för att dom verkligen skött sig idag så diskade jag undan allt från plättarna och istället så får dom duka till middagen. Det tyckte dom var en väldigt bra deal och jag är väldigt nöjd.

 

Hela dagen idag har verkligen gått smidigt och fort, jag är verkligen supernöjd med hela tillvaron. Jag önskar bara jag hade lite fler sånna här dagar då barnen sköter sig och inte bråkar för mycket, för då är det så himmla lugnt och skönt och jag kan verkligen slappna av i hela kroppen vilket är jätteskönt för mig!

 

Så summa sumarum, dagen har varit otroligt avkopplande och supermysig, jag är jätteglad, barnen är jätteglada, allt är rent och snyggt. Just nu kan det inte bli bättre!

 

Julen har också kommit till alla skylt fönster ;)

 

Och i köpcentret =)

 

Men något jag blev lite smått irriterad över vid matbordet igårkväll var familjens diskution om julklappar. Det hela började att Caomihe visade stolt upp sitt brev till tomten till Karl. Då han läste det så såg han att på önskelistan stog ett par Uggs skor som hon ville ha, som egentligen kostar 2000 kr. Istället för att ignorera det och prata med det med Karen så blir han spydig och frågor om hon verkligen är seriös med att önska sig ett par skor för 2000 kr??

 

Jaa det kanske är att ta i, köpa ett par skor 2000 kr till en 11 årig tjej som hon växer ut ur. MEN, jag önskade mig en häst när jag 11 år gammal.. Det var inte direkt som min mor eller far börjarde bitcha om det vid middagsbordet och säga hur dyrt det var och att verkligen berätta för mig hur jag aldrig skulle få det då jag var 11år. Utan mera, okey det fanns på önskelistan men man kommer nog inte få det bara för att det står på önskelistan. Så det var väldigt fel taktik från Karls sida och det gjorde mig irriterad. Karen satt och försökte att få tyst på han med olika miner och visa att det kunde hon och Karl prata om det ifred sen men han bara tittade på henne och sa ungefär "What Karen? She can't get it!". Jag menar, hallåå, man ska inte sitta på säga åt barn vad det ska få och inte få av tomten!! Barnen tror ju på tomten!! Inte att det kommer från Karen och Karls plånbok. Och han förstörde stämningen lite, vilket var jättesynd.

 

Jag hade fetaste lusten över att be han knipa igen truten men jag sa ingenting och fortsatte bara att äta, det där är inte mitt problem, kommer aldrig att vara så det är lika bra jag inte lägger mig i det.

 

Ett annan rolig konversation som jag och Conal drog idag var kort men korrekt:

 

Matilda: Caomihe does the BEST pancakes in the world! *avslutar med ett riktigt big mama sound* MMMHHMMMMM!!

Conal: You said it sistaaaaar! MMHHMM*conals big mama sound*

 

Helt underbart, lät så himmla kul och vi alla skrattade så mycket!

 

This is for now!

 

Puss&kyss

 

Ichigo

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: